شناسه خبر:73917
1402/7/4 11:45:59

سپهرغرب، گروه متن زندگی: کفویت تا حد معقول برای شروع زندگی مشترک ضروری است. حد معقول کفویت یعنی در باورهای اساسی و ویژگی‌های هیجانی درست است که صد درصد شباهت ندارند اما با هم در تضاد هم نیستند. در عین کفویت، تفاوت‌ها در حد معقول امری پذیرفته شده که نه تنها به ازدواج لطمه نمی‌زند، بلکه کمک به پایداری ازدواج هم می‌کند.

 اما توجه به چند نکته ضروریست:دو طرف به این درک رسیده باشند که تفاوت لازمه زندگی است

این تفاوت باعث تصمیم‌های متفاوت، نگاه‌های متفاوت، احساسات متفاوت می‌شود. کنار هم ماندن و ادامه زندگی نیاز به انعطاف دارد. یعنی دو طرف در یک موقعیت که این تفاوت خود را نشان می‌دهد، سفت و سخت روی موقع خود پافشاری نکنند. سعی کنند طرف مقابل را هم در نظر بگیرند به تفاوت‌ها در این بین توجه کنند.

مرد و زنی که بتوانند نقاط ضعف هم را بهتر پوشش بدهند زندگی پایدارتری خواهند داشت.

لازمه اینکه یک طرف بتواند نقاط ضعف طرف مقابل را پوشش دهد این است که تفاوتی بین این‌ها وجود داشته باشد. مثلا اگر یک طرف احساسی است در طرف مقابل جنبه عقلانی برای تکمیل این بعد وجود داشته باشد.

بپذیریم تفاوت وجود دارد!

وقتی بپذیریم که تفاوت بین دو نفر لاجرم وجود خواهد داشت هم عاقلانه‌تر و واقع بینانه‌تر انتخاب می‌کنیم و هم در مواجه با موقعیت‌هایی که تفاوت دیدگاه یا احساس به وجود می‌آید، همدلی بیشتری نشان داده و کمتر جا می‌خوریم.

شناسه خبر 73917