شناسه خبر:74346
1402/7/16 10:34:43
سپهرغرب در پی گفت‌وگو با دکتر کنعانی‌مقدم نوشت:

اسرائیل حقیرانه در آتش «طوفان الاقصی» سوخت

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین بی‌سابقه‌ترین عملیاتی است که در طول هفت دهه اشغالگری صهیونیست‌ها به وقوع پیوسته و در یک قاب آخرالزمانی، فلسطینی‌های محاصره‌شده در غزه با چتر و اسلحه از آسمان وارد سرزمین‌های اشغالی شده و لحظاتی بعد پایگاه‌های نظامی اسرائیل را تسخیر کردند.

سپهرغرب، گروه ایران و جهان - سمیرا گمار : از صبح روز گذشته تصاویری از فلسطین درحال انتشار است که با توجه به بی‌سابقه بودن آن، خیلی‌ها گمان می‌کردند ساختگی است؛ آتش بی‌سابقه فلسطینی‌ها بر سر اسرائیل و فرار آن‌ها از دست مجاهدان مقاومت. اما نه، این تصاویر هیچ‌کدام ساختگی نبوده و ما از دیروز به شکل اعجاب‌آوری درحال تماشای قاب‌هایی هستم که هرگز گمان نمی‌کردیم به این زودی‌ها با رنگ واقعیت به تصویر کشیده شوند. عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین بی‌سابقه‌ترین عملیاتی است که در طول هفت دهه اشغالگری صهیونیست‌ها به وقوع پیوسته؛ آری در یک قاب آخرالزمانی، فلسطینی‌های محاصره‌شده در غزه با چتر و اسلحه از آسمان وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند و لحظاتی بعد پایگاه‌های نظامی اسرائیل را تسخیر می‌کنند و چنین عملیات تحقیرآمیز و پُرتلفاتی، قطعاً آغاز یک فصل جدید در مقاومت منطقه خواهد بود، چیزی شبیه به آزادسازی جنوب لبنان و تحمیل نخستین شکست به ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل که آرزوی گسترش سرزمین‌های تحت اشغال را موقتاً از سر رهبرانش انداخت.

 

در ساعات نخست این عملیات غرورآفرین و فاتحانه گمانه‌زنی‌ چندانی نمی‌توان داشت، جز آنکه حیرت‌زده به تماشای تصاویری نشست که آرزوی چند نسل از مبارزان جهانی ضد سلطه بوده است. بااین‌حال فاصله زمانی کوتاه این عملیات با تهدید رسمی اسرائیل مبنی بر اینکه آماده عملیات گسترده ترور در تهران است، معنای خاصی دارد و رو شدن هر برگ جدید مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، موازنه را بیش‌ازپیش به نفع ایران تغییر خواهد داد. زنده باد نیروهای مقاومت که خواب و خوراک را بر اشغالگران صهیونیستی حرام کرده‌اند.

 

با ذکر این مقدمه کوتاه آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی خبرنگار سپهرغرب با دکتر حسین کنعانی‌مقدم، یکی از تحلیلگران مسائل سیاسی منطقه و دبیرکل حزب سبز ایران، است؛ گفت‌وگویی کوتاه که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

* آغاز یک فصل جدید در مقاومت

 

تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه در ابتدای سخنان خود با اشاره به بی‌سابقه بودن عملیات «طوفان الاقصی» در فلسطین، بیان کرد: بعد از مدتی که شاهد اقدامات جهادگرانه گروه‌های فلسطینی تحت عنوان «سرایا‌القدس» بودیم، اکنون شاهد سلسله‌عملیات «طوفان الاقصی» هستیم که شامل عملیات‌ شهادت‌طلبانه در کرانه باختری و نوار غزه بوده و علاوه‌بر آن، موشک‌بارانی به سمت مواضع صهیونیست‌ها است؛ موشک‌هایی که به‌راحتی توانسته از گنبد آهنین عبور کرده و خواب را بر اشغالگران متجاوز حرام کند.

 

حسین کنعانی‌مقدم سپس خاطرنشان کرد: این عملیات پاسخ اولیه به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و تعرض آن‌ها به بیت‌المقدس و همچنین به شهادت رساندن جوانان فلسطینی در نقاط مختلف سرزمین اشغالی است و قطعاً ادامه خواهد داشت.

 

دبیرکل حزب سبز ایران تأکید کرد: همان‌طور که رهبران فلسطینی هم اعلام کرده‌اند، به سازش و مذاکره اعراب با رژیم صهیونیستی ازجمله سعودی‌ها، پاسخ دندان‌شکنی داده و هرگونه مذاکره و مسیر عادی‌سازی روابط درخصوص حقوق مسلم ملت فلسطین توسط برخی کشورهای عربی را محکوم کرده و خواهند کرد.

 

کنعانی‌مقدم با اشاره به حملات گسترده نیروهای مقاومت به اسرائیل، توضیح داد: نیروهای فلسطینی طی این مدت در مسیر قدرتمند شدن گام برداشته و قدرت موشکی و جهادی خود را افزایش داده‌اند. ضمن اینکه تاکنون با صبر و حوصله‌ای که در مقابل رژیم صهیونیستی داشته‌اند، به مردم جهان ثابت کرده‌اند این رژیم جز ترور، ایجاد وحشت و کشتار، چیزی در چنته ندارد و تنها راه مقابله با آن اقدامات جهادی است و البته راهی جز این وجود ندارد.

 

* پیش‌دستی نیروهای مقاومت اسرائیل را مستأصل کرد

 

وی اظهار کرد: ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که رژیم صهیونیستی قصد داشت حمله گسترده‌ای را به اراضی اشغالی داشته باشد و مقدماتی را نیز در این زمینه فراهم کرده بود که پیش‌دستانه بودن عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را مستأصل کرده است.

 

* اسرائیل مقابله خواهد کرد اما مقاومت همچنان آماده است

 

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در خاتمه سخنان خود اضافه کرد: طبق روند گذشته رژیم صهیونیستی ممکن است دست به عملیات وحشیانه و اقدامات مخرب بزند، اما خوشبختانه با لطف خدا و تلاش جبهه مقاومت، فلسطینی‌ها آماده هرگونه مقابله هستند.

شناسه خبر 74346