شناسه خبر:75689
1402/8/20 11:36:25
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

رفع مشکلات کارگران از اولویت‌های دولت است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: کارگران نقش مهمی در مسیر توسعه اقتصادی دارند و رفع مشکلات این قشر در اولویت دولت قرار دارد.

فرزاد پیشکاری صبح پنجشنبه در دیدار با رئیس و هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان، اظهار کرد: کارگران صاحبان اصلی و بازوان توانمند وزارت کار هستند و شبانه‌روزی پیگیر مشکلات و صیانت از حقوق آنان هستیم.

وی افزود: کارگران و استادکاران ساختمانی نقش اساسی در شهرسازی و زیباسازی فضای شهری و روستایی دارند و جامعه کارگران و استادکاران ساختمانی یکی از قشرهای اثرگذار در مسیر توسعه اقتصادی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به اهمیت رفع مشکلات کارگران اشاره کرد و بیان کرد: توجه به کارگران و رفع مشکلات آنان از بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های دیگر می‌کاهد.

پیشکاری ادامه داد: کارگران عضوی از خانواده وزارت کار هستند و تمام ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها را برای رفع مشکلات این قشر به کار گرفته و شبانه‌روزی در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

  لزوم رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی در کردستان

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان نیز ضمن ابراز دغدغه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود اظهار کرد: باید تلاش کرد تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

میکائیل رسولی تأکید کرد: رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی و اعزام کارگران و استادکاران به اقلیم کردستان عراق را از طریق وزارت کار ازجمله مواردی است که برای رفع آن باید تلاش کرد.

وی اضافه کرد: انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان دارای 19 انجمن صنفی با 54 هزار نفر عضو است.

گفتنی است؛ در این دیدار از هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان تقدیر شد.

شناسه خبر 75689