شناسه خبر:75883
1402/8/24 10:30:48
استاندار همدان در شورای مسکن تاکید کرد:

تعیین تکلیف اراضی باید تا جلسه آینده قطعی شود

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: تعیین تکلیف اراضی تا جلسه آینده قطعی شود تا وقت ما صرف چگونگی ساخت و اقدامات زیربنایی شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در چهارمین جلسه شورای تأمین مسکن استان همدان در جمع فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، گفت: 500 میلیون تومان برای سامان‌دهی فاضلاب پروژه 70 واحدی تویسرکان اختصاص دهید تا کار روی زمین نماند.

وی تصریح کرد: نیاز است قطعات 200 متری ازندریان دو واحدی شده و به کسانی که مبلغ را کامل واریز کرده‌اند، با قرعه‌کشی زمین تحویل دهید.

استاندار همدان اظهار کرد: اگر اسلامشهر ملایر نیز متقاضی طرح نهضت ملی ندارد، برای جوانی جمعیت اقدام کنید. روند امور را در شهرستان نهاوند هم تسهیل و تسریع کرده و الحاق زمین را با اولویت طرح جوانی جمعیت، پیگیری کنید.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: اگر در جایی زیر 10 نفر متقاضی دارد، نباید رهایش کنیم، اگر یک نفر هم متقاضی بود، باید پیگیری کرده و تعیین تکلیف کنید.

وی افزود: تکلیف پیمانکار کبودراهنگ را مشخص کرده و دریافت تسهیلات و تحویل واحدها را پیگیری کنید. درخصوص 27 متقاضی زیر پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان نیز واضح است که ولی‌نعمت شما هستند و نباید آن‌ها را تحت فشار قرار دهید. مبالغشان را واریز کنید و کار را سرعت بدهید.

استاندار همدان سپس تأکید کرد: جورقان و مریانج را تعیین تکلیف کنید و اگر کار پیش نمی‌رود، معطل نکنید.

قاسمی‌فرزاد با ابراز خرسندی از اقدامات صورت‌گرفته در راستای تأمین مسکن، افزود: تعیین تکلیف اراضی تا جلسه آینده قطعی شود تا وقت ما صرف چگونگی ساخت و اقدامات زیربنایی شود.

   جورقان را در اولویت قرار دهید

فرماندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به بازدید از پروژه پرواز، گفت: 10 بلوک به سقف چهارم و دو هزار و 500 واحد به فونداسیون رسیده و درمجموع پروژه با سرعت خوبی فعال است.

مسلم مخفی اذعان کرد: تقاضا دارم جورقان را در اولویت بگذارید؛ گویا این شهر اصلاً دیده نمی‌شود.

* پیشرفت 95 درصدی 50 واحد

فرماندار فامنین نیز در ادامه بیان کرد: نزدیک به 50 واحد بالای 95 درصد پیشرفت دارد و هشت میلیارد از تعهد، واریز شده است. درخصوص مسکن مهر نیز با توجه به شرایط خاص پیمانکار، نیاز به حمایت و تعامل با مسئولان استان وجود دارد.

سیدروح‌الله حسینی گفت: مقدمات پنج‌ونیم هکتار دیگر از اراضی نیز انجام شده و با 40 هکتار باقی‌مانده، وسعت خوبی به اراضی اضافه خواهد شد.

   مشکل 70 واحدی شهرک قائم نیز با مانع سامان‌دهی فاضلاب مواجه است

فرماندار تویسرکان نیز در جلسه با اشاره به اینکه ما مشکلی در تأمین مسکن نداریم، گفت: تا امروز 370 متقاضی جابه‌جایی از تویسرکان به سرکان و 387 متقاضی طرح جوانی جمعیت داریم که درمجموع 757 متقاضی هستند.

حسین افشاری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در شهرستان یک‌هزار و 269 نفر تأیید شده‌اند، تصریح کرد: پروژه 70 واحدی شهرک قائم نیز با مانع سامان‌دهی فاضلاب مواجه است که طبق آخرین جلسه بنا شد شهردار پروانه صادر کرده و بنیاد مسکن همکاری خود را آغاز کند.

   فاز نخست شهرک ایمان و امید در مراحل پایانی است

فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: در ازندریان 51 نفر مبلغ 40 میلیون را کامل واریز کرده‌اند، 10 نفر نیز زیر 40 میلیون واریزی داشته‌اند که با درنظر گرفتن یک فرصت برای آن‌ها، تصمیم خواهیم گرفت.

سلمان اسماعیلی با این بیان که در جوکار نیز مراحل اجرایی به پایان رسیده و مشکلی وجود ندارد، اذعان کرد: در ملایر نیز فاز نخست دو شهرک ایمان و امید به مساحت 15 هکتار در مراحل پایانی است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان ماه عملیات اجرایی در این دو شهرک به‌طور کامل آغاز خواهد شد که مشروط به طرح تفصیلی و طرح جامع است.

فرماندار ملایر با اشاره به تأمین 30 هکتاری زمین در سامن، اذعان کرد: برخی مالکان زمین‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند که مقرر شده اگر در فرصت داده‌شده رفع معارضین به نتیجه نرسید متقاضیان سامن را به ملایر منتقل خواهیم کنیم.

اسماعیلی در پایان گفت: در اسلامشهر 30 هکتار زمین دیده شده، اما متقاضی ندارد. درخصوص زنگنه نیز مشکلی وجود ندارد و طرح تفکیکی جدید آن درصورت تصویب، این امکان را فراهم می‌کند که به‌زودی زمین‌ها تحویل شود.

   تقاضای الحاق بادخوره به پالیز

فرماندار اسدآباد نیز گفت: تقاضای الحاق روستای بادخورده به شهر پالیز را داریم؛ چراکه در آینده استقبال از روستا کم خواهد بود، اما اگر شهرک شود، این مشکل حل خواهد شد.

حسین‌علی شرکایی خاطرنشان کرد: شهر پالیز 15 متقاضی دارد که مقدمات کار فراهم شده، در آجین نیز دو نفر پول واریز کرده و سایرین استقبال نکرده‌اند و منتظر وام مسکن 350 میلیون تومانی هستند.

وی اذعان کرد: پروژه فرهنگیان نیز منتظر کمیسیون ماده پنج است که روز چهارشنبه خارج از دستور بررسی خواهد شد؛ ضمن اینکه کمیته فنی تأییدیه داده‌ است.

   143 نفر پول خود را واریز کرده‌اند

فرماندار کبودراهنگ نیز در این جلسه عنوان کرد: پروژه 228 واحدی مسکن مهر سابق با پیگیری‌های بنیاد مسکن ضمن واریز پول 143 نفر، انجام شده؛ 27 نفر نیز زیر پوشش نهادهای حمایتی بوده و قرار است پول خود را واریز کنند که در این صورت، در فرصت باقی‌مانده واگذاری زمین انجام خواهد شد.

مسلم غلامی خاطرنشان کرد: 900 متقاضی منتظر تأییدیه نهایی بوده و علاوه‌بر این‌، عده‌ای از شهروندان منتظر باز شدن سایت و ثبت‌نام جدید هستند.

   توافقات اراضی لالجین انجام شده است

فرماندار بهار نیز با اشاره به افزودن پنج هکتار به پروژه در دست اجرا، گفت: پیش‌پروانه صادر شده و درصورت حل مشکل تأمین اجتماعی، پروانه آن نیز صادر خواهد شد.

مجتبی فیض‌اللهی افزود: توافقات اراضی لالجین انجام شده و در شهرستان صالح‌آباد نیز مشکلی وجود ندارد و کارها درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع یک‌هزار و 366 نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و 356 نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت هستند.

   قرعه‌کشی کرفس با توجه به وجود معارض باید باطل شود

کمیل خواستان، فرماندار درگزین نیز در این جلسه اظهار کرد: قرعه‌کشی کرفس با توجه به وجود معارض باید باطل شود. علاوه‌بر این تقاضا دارم درخصوص70 واحد مسکن مهر نیز تسریع صورت بگیرد؛ چراکه مراجعات مکرر و اعتراضات بسیاری داشته است.

   شهرداری دمق توان ساخت مسکن مهر را ندارد

فرماندار رزن نیز در این جلسه بیان کرد: شهرداری دمق توان ساخت مسکن مهر را ندارد، دوبار این مسئله مطرح شده، اما تغییری رخ نداده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: 68 قطعه نیز آماده است که مقرر شد بنیاد مسکن آن را بسازد.

   درخواست الحاق زمین داریم

معاون عمرانی فرماندار نهاوند نیز با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان، گفت: شهرک امیرکبیر 750 قطعه زمین دارد که 482 قطعه مربوط به طرح نهضت ملی و 258 قطعه مربوط به جوانی جمعیت است و متأسفانه سال گذشته این پروژه کلنگ‌زنی شده، اما برای آماده‌سازی آن با وجود مکاتبات متعدد، اقدامی انجام نشده است.

جعفر سلگی خاطرنشان کرد: درمجموع ما 400 متقاضی داریم، اما با کمبود زمین مواجهیم که درخواست الحاق زمین داریم؛ برای این منظور نیز زمین‌های مناسبی وجود دارد.

وی افزود: در شهرک شهیدحیدری نیز سه مشکل واریزی کُند متقاضی، عدم آزادسازی تسهیلات و نبود پیمانکار قوی و دارای بنیه مالی، کار را با مشکل مواجه کرده است.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه مقدمات گرفتن پروانه زمین در شهر فیروزان درحال انجام است، اذعان کرد: در گیان و برزین نیز به‌دلیل اینکه متقاضیان زیر 10 نفر بودند، امکان واگذاری نداشتیم.

   11 درصد پروژه‌های ساخت مسکن با بنیاد مسکن بوده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز بیان کرد: پروژه شهرک پرواز با هماهنگی نظام مهندسی و شهرداری با ساخت سه هزار و 500 واحد شروع شد که کلیه عملیات آن نظیر پی‌کنی و کارهای عمرانی، اجرایی شده است.

مسعود رضایی تصریح کرد: سه هزار و 500 واحد دوم نیز تأیید شده و نخستین قرارداد با بانک تجارت و صادرات بسته شده و پنج بانک به همین منظور پای کار هستند؛ کار به بهترین شیوه درحال انجام بوده و سرعت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه 11 درصد پروژه‌های ساخت مسکن با بنیاد مسکن بوده که رقم قابل توجهی است، افزود: استان همدان بالاترین رتبه را در اجرای پروژه‌ها در کشور دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه تأکید کرد: درخصوص پروژه 690 واحدی نیز ارزیابان بانک 60 درصد پیشرفت را تخمین زده‌اند، بلوک 6 پروژه 120 واحدی نیز به پایان رسیده است.

رضایی در خاتمه اظهار کرد: متقاضیانی که پرداختی نداشته‌اند را از پروژه (نه سامانه) حذف کنید که طرح معطل نشده و میانگین انجام کار تحت‌الشعاع قرار نگیرد؛ طولانی بودن زمین پرداخت به‌صرفه نخواهد بود.

شناسه خبر 75883