شناسه خبر:77054
1402/9/22 10:07:37
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان خبر داد:

همدان آماده میزبانی پیشکسوتان برگزیده داوری صنایع دستی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان از آمادگی همدان برای میزبانی حضور پیشکسوتان و اساتید برگزیده ملی و داوری آثار صنایع‌ دستی کشور خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده بیان کرد: در هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌ دستی غرب کشور که از 19 لغایت 21 آذرماه سال‌ جاری در همدان درحال برگزاری بوده، 258 اثر توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه مذکور برای نخستین‌بار در استان همدان برگزار می‌شود، افزود: هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌ دستی غرب کشور علاوه‌بر معرفی آثار برجسته هنرمندان و دریافت مُهر اصالت، هویت، اصالت، فرهنگ و خلاقیت هنرمندان را نیز به منصه ظهور می‌گذارد.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه تقویت حوزه صنایع‌ دستی همدان یکی از اهداف مهم اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی است، اظهار کرد: با کمک وزارتخانه تلاش می‌کنیم صنایع‌ دستی را به‌عنوان یک ظرفیت برای همدان و غرب کشور بالفعل کنیم.

وی ادامه داد: بنا بر دستور استاندار قصد داریم صنایع‌ دستی را یکی از پایه‌های توسعه استان قرار دهیم و آن را به نسل آینده منتقل کرده و به‌عنوان یک صنعت تمدن‌ساز در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان در پایان گفت: در هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌ دستی غرب کشور به میزبانی همدان، جدا از انتخاب آثار، تفکرات و خلاقیت ذهن صنعتگران نیز شناخته می‌شود.

شناسه خبر 77054