شناسه خبر:77116
1402/9/23 10:44:40
مدیر حج و زیارت استان همدان اعلام کرد:

اعزام 4 کاروان از همدان به حج عمره مفرده

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر حج و زیارت استان همدان با اشاره به آغاز اعزام عمره مفرده پس از هشت سال وفقه، از اعزام چهار کاروان از همدان به حج عمره مفرده خبر داد.

حمیدرضا واحدنژاد چهارشنبه 22 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله نخست چهار کاروان با ظرفیت 90 نفر به استان همدان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: کاروان‌های عمره مفرده استان همدان در تاریخ‌های 10 دی‌ماه و 15، 20 و 30 بهمن‌ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

واحدنژاد با بیان اینکه اگر لازم باشد مجدد کاروان اضافه خواهیم کرد، گفت: مرحله نخست به نوعی مرحله آزمایشی است تا بتوانیم وضعیت استقبال مردم را بسنجیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی دفاتر زیارتی استان همدان از فردا و جمعه به‌صورت تمام‌وقت فعال هستند، یادآور شد: 32 دفتر زیارتی فعال در استان همدان وجود دارد که مردم می‌توانند از فردا در این دفاتر ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه پس از شکل‌گیری کاروان‌ها قبل از اعزام دو جلسه آموزشی تشکیل می‌شود، افزود: استفاده از مساجد و حسینیه‌ها همانند حج تمتع ممنوعیت دارد و صرفاً باید از سالن‌ها و آمفی‌تئاترها برای بحث آموزش کاروان‌ها استفاده شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برقرار نشدن پروازهای عمره مفرده از فرودگاه همدان با تأکید بر اینکه در مرحله نخست امکان پیگیری پرواز از فرودگاه همدان نبود، تصریح کرد: فرودگاه همدان تجهیزات ثابتی ندارد و در حج تمتع هم از تهران تجهیزات پرواز به استان آورده شد.

واحدنژاد افزود: ضمن اینکه با توجه به تعداد کاروان‌های استان همدان، تنها یک پرواز از استان صورت خواهد گرفت که بر همین اساس شرکت‌های هواپیمایی برای یک پرواز به فرودگاه نمی‌آیند؛ البته بحث پرواز از فرودگاه همدان طی سال‌های بعد را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 28 آذرماه اعزام‌ زائران عمره آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: از امروز چهارشنبه 22 آذرماه متقاضیانی که سال 1387 نزد شعب بانک ملت و ملی ودیعه‌گذاری کرده‌ و اولویت تشرف‌شان از یک تا 150 است، می‌توانند به سامانه عمره Omreh.haj.ir مراجعه کنند و ثبت‌نام مقدماتی را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه حج و یا با وارد کردن کد دستوری #64511*4* از اولویت خود مطلع شوند، اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه از 11 صبح روز چهارشنبه آغاز شده است و پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آذرماه از ساعت 9 صبح نیز ثبت‌نام را قطعی می‌کنند و گروه قیمتی و تاریخ اعزام را انتخاب خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نخستین پرواز از ایستگاه تهران 28 آذرماه انجام می‌شود، بیان کرد: اعزام‌ها تا دهم اسفندماه و قبل از ماه رمضان ادامه دارد که در این مدت 70 هزار نفر در قالب 550 کاروان اعزام می‌شوند؛ ظرفیت کاروان‌ها از 90 تا 167 نفر متفاوت است.

وی ادامه داد: در عمره مفرده امسال کمترین قیمت با کلیه خدمات 40 میلیون و 200 هزار و بیشترین قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان است که این هزینه شامل حمل‌ونقل، اقامت، تغذیه، بیمه و کلیه خدمات مورد نیاز زائر از فرودگاه تا فرودگاه است.

واحدنژاد تأکید کرد: مبلغ بلیت 13 میلیون تومان است که کودکان دو تا 12 سال 75 درصد این مبلغ و خردسالان زیر دو سال 10 درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان سفر عمره 10 روز، پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه است، افزود: در این مرحله با توجه به ظرفیت پروازی، اعزام زائران از 10 ایستگاه پروازی عملیاتی می‌شود که شامل مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان خواهد بود و باقی متقاضیان از ایستگاه‌های هم‌جوار مشرف می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان همدان درباره ارز مسافرتی عمره نیز بیان کرد: میزان ارز همراه مطابق سایر سفرهای خارجی است که در دستور بانک قرار گرفته و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

شناسه خبر 77116