شناسه خبر:78030
1402/10/17 10:42:34

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 1.2 کیلومتر از شبکه 20 کیلوولت برق در مانور بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق همدان اصلاح شد.

به گزارش روز شنبه سپهرغرب، علی سهرابی‌بیدار در حاشیه تمرین (مانور) بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق همدان با بیان اینکه این تمرین در محدوده شهری اجرا شد، ابراز کرد: در این مانور اقدامات هم‌زمان در بخش‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع صورت گرفت و یکی از بزرگ‌ترین مانورهای شرکت توزیع برق استان است.

وی ادامه داد: این مانور با حضور 32 گروه عملیاتی از نیروهای شرکت توزیع استان همدان، استان‌های معین (کردستان، کرمانشاه و لرستان)، پیمانکاران و 15 گروه همیار و پشتیبانی انجام شد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به جابه‌جایی و اصلاح و بهینه‌سازی 1.2 کیلومتر شبکه 20 کیلوولت دومداره در این مانور، گفت: اصلاح و جابه‌جایی پنج دستگاه پست توزیع عمومی، اصلاح و بهینه‌سازی و احداث بیش از یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف با سناریوی خاموشی صفر در اقدام عملیاتی جهادی، صورت گرفت.

وی افزود: در این اقدام مشترکان از طریق یک دستگاه پست 20 کیلوولت سیار و سه دستگاه ژنراتور، برق‌دار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: این حجم از اقدامات در مدت‌زمان حداکثر 6 ساعت انجام شد که در حالت عادی انجام این پروژه حداقل 10 تا 15 روز کاری طول می‌کشید و همین موجب اعمال روزانه چهار ساعت خاموشی می‌شد.

وی افزود: با توجه به بار ترافیکی محدوده مانور، اجرای این عملیات در روز جمعه که مسیر دارای بار ترافیکی کمتری است، برنامه‌ریزی شد.

سهرابی‌بیدار بیان کرد: در این مانور معضل ورودی شهر همدان از محور غرب کشور که سالیان سال به‌دلیل مشکلات اجرایی باقی مانده بود، برطرف شد و این موضوع ازنظر پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن، بااهمیت است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» و تسلیت شهادت هم‌وطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار کرد: شهیدسلیمانی تربیت‌یافته مکتب ائمه اطهار (ع) و حضرت فاطمه (س) بود که شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست.

وی با بیان اینکه همه ما باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و با خدمت‌رسانی به مردم در مسیر شهدا گام برداریم، افزود: در راستای خدمت‌رسانی به مردم، مانور بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق با حضور گروه‌های عملیاتی، برگزار شد.

 

شناسه خبر 78030