شناسه خبر:80092
1402/12/12 14:36:37

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان روز گذشته در جمع خبرنگاران، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم قطعا پیروزی از آن مردم ایران بوده و دشمنان مأیوس و خوار شدند.

*منتخین موظف به پاسخگویی به اعتماد مردم هستند
نماینده‌ ولی فقیه در استان با حضور در شعبه شماره 110 رأی ‌گیری گفت: حضور همه ما در پای صندوق‌های رای مهم بوده و یک رأی هم اثرگذار است، همانند همه کسانی که در دفاع از حرم اثرگذار بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: امید است آنانی که با اعتماد مردم انتخاب شدند، یادشان نرود به وعده‌های خود عمل کرده و تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور به کار گیرند.
وی رأی مردم را برکت خواند و ابراز امیدواری کرد: خروجی صندوق‌های رأی منشأ خیر و برکت برای مردم ایران باشد.
   انتخابات عید بزرگ مردم ایران است
علیرضا قاسمی‌فرزاد نیز با حضور در شعبه 110 و انداختن رأی خود به صندوق رأی‌‌گیری با بیان اینکه روزهایی که انتخابات برگزار می‌شود عید است، عنوان کرد: ما با حضور در پای صندوق‌های رأی می‌توانیم به عنوان یک شهروند آگاه در راستای وظیفه ملی و شرعی ایفای نقش کنیم.
وی شرکت در انتخابات را یک حق برای تعیین سرنوشت خواند و ابراز امیدواری کرد افراد شایسته و اصلح وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شوند.
استاندار همدان نیز میزان مشارکت را از آغازین ساعات صبح بسیار پرشور توصیف کرد و گفت: این حضور مردمی پرشور، حتماً دوستان ما را شاد و دشمنان ما را ناراحت خواهد کرد. ضمن اینکه قدرت بازدارندگی ایجاد کرده و دشمنان ما یک‌بار دیگر مایوس خواهند شد.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در طول 45 سال گذشته ثابت شده دشمن از هیچ راهی برای دشمنی با مردم ایران فروگذار نکرده اما راه به جایی نبرده است. با افتخار اعلام می‌کنیم قطعا پیروزی از آن مردم ایران است.
وی سپس با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: چهار رکن رقابت سالم، حضور حداکثری، سلامت و امنیت انتخابات مورد نظر رهبر معظم انقلاب و کلیه‌ عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات یازدهم اسفندماه است.
استاندار همدان در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، تصریح کرد: 141 دوره آموزشی برای اعضای شعب، بازرسان، سر بازرسان، هیئت‌های اجرایی و نمایندگان فرمانداران طی روزهای گذشته برگزار شد که نشان دهنده اهمیت تسلط و آموزش دست اندرکاران برای ارکان اجرایی است.
قاسمی‌فرزاد افزود: در جهت مشارکت افزایی 875 نشست نیز با همکاری ستاد انتخابات در سطح استان برگزار شد که جلسات بسیار ارزشمند با اقشار مختلف نیز در این راستا بود.
وی سپس تأکید کرد: جلساتی با رای اولی‌ها، دختران و پسران عزیز همدانی، اساتید دانشگاه و دانشگاهیان، سمن‌ها، (با حضور بیش از 500 سمن)، ورزشکاران، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، فعالان فضای مجازی، هلال احمر، روحانیون، کارگران، کشاورزان، عشایران، روستائیان و جامعه پزشکی در هفت حوزه انتخابیه و 10 شهرستان در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم بوده است.
استاندار همدان در ادامه اظهار کرد: در سطح استان یک‌هزار و 349 شعبه اخذ رأی، کار رأی‌گیری را انجام داده‌اند که یک‌هزار و سه شعبه آن ثابت و 346 شعبه سیار بوده‌اند.
قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: از این تعداد 634 شعبه شهری بوده و 715 شعبه روستایی و 27 هزار و 649 نفر در برگزاری انتخابات نقش‌آفرینی کردند.
وی در ادامه اذعان کرد: یک‌هزار و 186 نفر تعداد پرسنل خدماتی بوده، دو هزار و 401 نفر راننده، سه هزار و 772 نفر عوامل انتظامی، چهار هزار و 991 نفر تعداد ناظرین، یک‌هزار و 523 نفر مسئول بازرسی و 445 نفر تعداد خبرنگار و اصحاب رسانه در کل استان بوده که در روز انتخابات ایفای نقش کرده‌اند.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه تا ساعت 12 ظهر روز جمعه 125 هزار تعرفه در شعب اخذ رای در سطح استان مصرف شده، از افزایش رو به رشد این آمار خبر داد.
قاسمی‌فرزاد در خاتمه با ابراز خرسندی از همدلی و هماهنگی بین کلیه عوامل اجرایی، شورای تأمین و دست‌اندرکاران میزان مشارکت در استان را قابل توجه خواند و بر سربلندی ایران عزیز و مردم شریف در این امتحان تأکید کرد.
   حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌ها نشان داد، ایران وجه مشترک همه ماست
معاون سیاسی استاندار همدان نیز با بیان اینکه 10 ساعت فرجه قانونی اخذ رأی است، عنوان کرد: در بازدید از شعب اخذ رأی چیزی که توجه را جلب می‌کرد این بود که افراد از همه طیف‌ها و قشرها حضور داشتند. این نشان می‌دهد همه وطن خود را دوست دارند و ایران وجه مشترک همه ماست.
حسن رضانیا خاطرنشان کرد: میزان تعرفه به اندازه کافی در شعب اخذ رای وجود داشته و مشکلی به لحاظ تأمین تعرفه وجود نداشت، روند هم به‌طور کلی مطلوب بود.
وی تصریح کرد: هیچ مشکلی به لطف خدا و اشراف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حوزه امنیتی گزارش نشد، نیروهای محسوس و نامحسوس از صندوق‌های رأی محافظت می‌کنند و فقط چهار هزار نفر نیروی بسیج مردمی از آرا و صندوق‌ها محافظت می‌کنند.
معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه به شدت با تخلفات انتخاباتی برخورد شده است، اذعان کرد: بیشترین حجم استفاده از مدرک هویتی کارت ملی با 85 درصد، شناسنامه 11 درصد و گواهینامه 3 درصد بوده است.
رضانیا با این بیان که 51 درصد رای دهندگان آقا و 49 درصد خانم بوده‌اند گفت: حوزه‌های انتخابیه پیشرو در استان شهرستان‌های همدان، ملایر، بهار و کبودراهنگ بوده‌اند.

شناسه خبر 80092