شناسه خبر:81364
1403/1/27 16:00:00
به همت شهرداری منطقه چهار همدان صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان در قالب تملک و احداث ساختمان راهنمای گردشگری با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال و همچنین احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش 800 میلیارد ریال، برگزار شد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

پیش از ظهر دوشنبه با حضور شهردار همدان و معاونین وی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان، جمعی از سرمایه‌گذاران، اصحاب رسانه و مردم مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان در قالب تملک و احداث ساختمان راهنمای گردشگری با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال و همچنین احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش 800 میلیارد ریال، برگزار شد.
شهردار همدان در این مراسم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین رویکرد شهرداری در تأمین منابع مالی است، عنوان کرد: نیاز است که ذهن مدیران و مسئولان را برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر همدان آماده کنیم.

سیدمسعود حسینی با تبریک حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق به مردم شریف ایران، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر انجام پروژه‌های مختلف در حوزه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری، باید به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم نیز برای این پروژه‌ها باشیم.

وی ثابت‌قدم بودن در مسیر الهی و داشتن صبر را از ویژگی‌های مهم مؤمنان دانست و اشاره کرد: با این دو ویژگی می‌توان در انجام کار‌ها بسیار موفق عمل کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیاز به جایگزین کردن برنامه‌های مفید و مؤثر برای نوجوانان و جوانان داریم، ابراز کرد: به دنبال تحقق شعار‌ها هستیم و آغاز این دو پروژه نشانگر این موضوع است.

حسینی سرمایه‌گذاری در همدان را حلقه مفقوده این شهر دانست و ادامه داد: سود‌آوری برای سرمایه‌گذاران نیز جهت ادامه اجرای سایر پروژه‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذار جدید بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در هر ماه نیاز به اعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد تومان برای نگهداری شهر فارغ از پروژه‌های عمرانی داریم، خاطرنشان کرد: در شهرداری همدان مدیریت منابع و مدیریت هزینه را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

شهردار همدان آغاز این دو پروژه را شروع مسئله سرمایه‌گذاری در همدان دانست و گفت: سال جدید قرار است که پروژه‌های مهم دیگری در حوزه سرمایه‌گذاری توسط شهرداری همدان انجام شود.

حسینی 60 درصد از اعتبارات موجود در شهرداری را برای انجام پروژه‌های عمرانی دانست و ابراز کرد: 40 درصد از اعتبارات موجود نیز برای هزینه‌های جاری شهرداری اختصاص دارد.

وی از ارائه فراخوان جذب سرمایه‌گذار و پیمانکار برای پروژه پارک آبی خبر داد و اشاره کرد: در حوزه ساختمانی نیز مذاکراتی را با سرمایه‌گذاران انجام دادیم.

شهردار همدان از تعریف 15 پروژه مهم سرمایه‌گذاری برای سال جدید در شهر همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بیش از 25 هزار میلیارد آورده برای همدان خواهد داشت.

حسینی شناسایی موانع و آسیب‌شناسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید بررسی‌های لازم توسط افراد صاحب‌نظر و خبره در این خصوص انجام شود.

وی گردشگری را از مهم‌ترین مسائل در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و عنوان کرد: برای پروژه‌های گردشگری نیز اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان مد نظر بوده که امید است تحقق پیدا کند.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری در حوزه گردشگری به دنبال متولی‌گری نیست، ابراز کرد: بیشترین هدف ما در حوزه گردشگری، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

حسینی گردش چرخه اقتصادی استان را از مهم‌ترین دستاورد‌های حوزه گردشگری دانست و ادامه داد: در شهرداری نیز ساختمان اداری را تبدیل به بوم‌گردی کردیم تا خدمتی دیگر به مردم ارائه کرده باشیم.

* توجه به حوزه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری منطقه چهار است

شهردار منطقه چهار همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک اقدام جانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق، عنوان کرد: انشاالله این حرکت یکی از زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت باشد.

علی طهماسبیان اجرای این پروژه را به‌صورت مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی بیان کرد و گفت: پروژه تملک و احداث ساختمان تجاری و مسکونی در شهرک فرهنگیان در زمینی بالغ‌بر 500 متر مربع است که کاربری تأسیسات داشت و با انجام تغییر کاربری، این پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام این دو پروژه به تأیید شورای اسلامی شهر و شهردار همدان رسیده است، ابراز کرد: پروژه تجاری و مسکونی شهرک فرهنگیان دارای هشت سقف بوده که مغازه‌های تجاری نیز دارد.

شهردار منطقه چهار همدان با بیان اینکه در راستای سرمایه‌گذاری در شهرداری مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان کرد: هم‌اکنون نیز این مشارکت در احداث ساختمان مسکونی و تجاری کوی فرهنگیان انجام خواهد شد.

طهماسبیان احداث ساختمان راهنمای گردشگری در بلوار شهید همدانی را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جذب مسافر دانست و ادامه داد: امید است که با افتتاح این پروژه بتوانیم بیش‌ازپیش در خدمت مردم عزیز میهن به‌ویژه مسافران پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین باشیم.

* شورای اسلامی شهر همدان پیشرو در جذب سرمایه‌گذار

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در گذشته شاهد غفلت از جذب سرمایه‌گذار در این شهر بودیم، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های مهم دوره ششم شورای اسلامی در شهر همدان، جذب سرمایه‌گذار است.

محمود مسگریان خام‌فروشی دارایی‌های شهرداری در ادوار گذشته را یک چالش اساسی برای شهر دانست و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر همدان در این دوره به دنبال اصلاح این رویه بوده و برنامه‌های خوبی نیز در شهرداری با رویکرد حمایت شورای اسلامی شهر، به مرحله نهایی رسیده است.

وی اتحاد و وحدت بین مدیران شهری و شورای اسلامی شهر را یک ضرورت دانست و اشاره کرد: باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری نیز همین موضوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افتتاح پروژه‌های اثرگذار و مهم را باعث ایجاد دلگرمی در بین مردم دانست و بیان کرد: یکی از همین موضوعات افتتاح پروژه مجموعه تجاری الماس غرب بود.

مسگریان جذب سرمایه‌گذار را مایه رفاه و برکت برای شهروندان دانست و افزود: در حوزه جذب سرمایه‌گذار اقدامات خوبی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است مسئولین نیز در حوزه مدیریت شهری اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: رسیدگی به ملک‌های بی‌تکلیف مردم نیز از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان است.

شناسه خبر 81364