شناسه خبر:82635
1403/2/26 15:50:14
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان:

گمشده امروز سیاست‌ورزان اخلاق و معنویت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: گمشده امروز دنیای ما و سیاست‌ورزان ما اخلاق و معنویت است، مردان سیاسی ما روزی هزار دروغ می‌گویند! اما باید روی قله اخلاق ایستاد، به‌ویژه در فضای مجازی؛ امیدوارم به این نقطه دست پیدا کنیم.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

روز چهارشنبه جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در استانداری همدان برگزار شد.

استاندار همدان در این جلسه عنوان کرد: دوران دفاع مقدس و این مقطع تاریخی نقطه عطفی برای ماندگاری ایران عزیز ما بود؛ شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد و تقابل مستکبران با انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد، سرنوشت انقلاب طور دیگری پیش می‌رفت.

* درخشان‌ترین قله دفاع مقدس، فتح خرمشهر بود

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در آن دوران بود که مردم غربال شدند؛ در شرایط عادی ممکن است خیلی‌ها ادعای انقلابی‌گری و عمل‌گرایی داشته باشند، اما در نقطه عمل طی دفاع مقدس و روشن‌ترین رخداد تاریخ معاصر طواغیت کنار زده شده، سره از ناسره قابل تشخیص شد و مردان و زنان راستین پا به عرصه گذاشتند.

استاندار همدان بیان کرد: امروز یادگاران دفاع مقدس که آن روزها در عنفوان جوانی و نوجوانی و هم‌نفس شهدای عزیز بوده و مشق ایثار، ازخودگذشتگی و نبرد با دشمن کرده‌اند، متولی امور در نظام جمهوری اسلامی شده‌اند و راه شهدا را با تأسی به مقتدای خود رهبر عزیر انقلاب ادامه می‌دهند.

قاسمی‌فرزاد در بخش دوم سخنان خود تصریح کرد: اگر امروز در عرصه نظامی شاهد رشد و پیشرفت محیرالعقول هستیم، حاصل تفکر بسیجی بوده که خواب را از دشمنان گرفته و دوستان را امیدوار کرده است.

وی با این بیان که اگر دوران دفاع مقدس را یک دوره تاریخی تلقی کنیم فرازها و قله‌های نمایانی دارد، سوم خردادماه را یک نمونه آن خواند و تأکید کرد: فتح خرمشهر جز با استعانت از خدای متعال ممکن نبود؛ این حماسه بزرگ همه آحاد مردم را با غیرت، حمیت، مردانگی و دلبستگی به وطن متحد کرد، اتفاقی که امروز نیز به آن نیاز داریم؛ شاید اگر آن صف‌آرایی شکل نمی‌گرفت، آن اتحاد هم رخ نمی‌داد.

استاندار همدان ادامه داد: درخشان‌ترین قله دفاع مقدس، فتح خرمشهر بود و ما باید در هر جایگاهی که هستیم، تلاش کنیم از دل روایت آن روزها و حماسه‌ها فرهنگ ایثار و دلبستگی به ارزش‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شود.

قاسمی‌فرزاد ضمن اشاره به اینکه یادگاران آن دوران عزیز که مجاهدت کرده‌اند را باید حفظ کرد، اظهار کرد: ممکن است جریاناتی در هر نقطه‌ای این عزیزان را هدف قرار دهند؛ اما ما باید هم ارزش‌ها و هم خالق ارزش‌ها را حفظ کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان سخنان خود بر برگزاری برنامه‌ها متناسب با دفاع مقدس در طول سال توسط ارگان‌های متولی، توجه ویژه به اردوی راهیان نور، راهیان پیشرفت و برگزاری جلسات به‌طور منظم تأکید کرد.

* دفاع مقدس سند عقلانیت انقلابی ماست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه دفاع مقدس را شخصیت‌ساز و هویت‌ساز خواند و گفت: دفاع مقدس سند عقلانیت انقلابی ماست، برجسته کردن این عقلانیت در برنامه‌های دفاع مقدسی مطالبه رهبری بوده و باید در مدار آن حرکت کنیم.

حسن رضانیا اظهار کرد: مردم و سرمایه اجتماعی محور عقلانیت انقلابی بوده و امروز نیاز جدی داریم در هر مناسبتی روی نقش مردم تکیه کنیم تا اعتماد عمومی را افزایش دهد.

وی در پایان تأکید کرد: گمشده امروز دنیای ما و سیاست‌ورزان ما اخلاق و معنویت است، مردان سیاسی ما روزی هزار دروغ می‌گویند! اما باید روی قله اخلاق ایستاد، به‌ویژه در فضای مجازی؛ امیدوارم به این نقطه دست پیدا کنیم.

* تغییر استراتژی یکی از درس‌های سوم خرداد بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس به ما یاد داد در همه کارها با توکل به خدا می‌توان پیروز شد.

سردار مهدی ظفری با تأکید بر اینکه تغییر استراتژی یکی از درس‌های سوم خرداد بود، خاطرنشان کرد: بعد از این عملیات ما در لاک دفاعی نرفتیم و رویکردمان تهاجمی بود.

وی سپس با اشاره به خصوصیات رزمندگان ایران اسلامی که در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود، گفت: از نظر دشمنان ویژگی جنگجویان ایران این است که امامی دارند و در قاموس آن‌ها «نمی‌توانیم» راه ندارد؛ پیروزی خود را قطعی می‌دانند، مشکلات را تحمل می‌کنند، تجهیزات ساده دارند، داوطلب در جان دادن هستند، کشته شدن را بالاتر از پیروزی می‌دانند، از محاسبات پیروی نکرده و محاسباتی با خدای خود دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد: ما نیازمند جاری کردن روحیه دفاع مقدس در دوران فعلی و برنامه‌های خود هستیم؛ ما هیچ‌گاه نباید به وضعیت موجود قانع شویم، باید مهیای ظهور باشیم و دست از تلاش برنداریم.

سردار ظفری در خاتمه سخنان خود جمهوری اسلامی را ثمره انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: ما نیاز داریم به جوانان توجه ویژه کنیم و به نوجوانانی که سرشت پاک دارند؛ دشمن درحال غبارآلود کردن فضا برای آن‌ها است و ما باید از شبهات نجاتشان دهیم.

شناسه خبر 82635