شناسه خبر:82972
1403/3/5 17:28:17
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان:

مردم مسئولان را براساس نوع عملکرد شهیدرئیسی می‌سنجند

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی خدمت به مردم را از بالاترین عبادت‌ها می‌دانست، خاطرنشان کرد: مردم کشور عزیزمان مسئولان را براساس سیره و روش شهیدرئیسی و نوع عملکرد او می‌سنجند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در حسینیه امام خمینی (ره) همدان ابراز کرد: در طول 45 سال گذشته از این‌قبیل حوادث در کشور به‌وفور اتفاق افتاده است و مردم ما با این‌گونه اتفاقات تلخ و ناگوار زندگی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در دنیا هیچ ابتلایی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه خداوند در باطن آن یک نعمت بزرگی قرار داده است، ادامه داد: مردم ایران حوادث سال 1356 را فراموش نخواهند کرد؛ زمانی که دشمنان کوردل سیدمصطفی خمینی (ره) را به شهادت رساندند، امام (ره) در واکنش این جمله را بیان کردند که این حادثه از الطاف خفیه الهی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با بیان اینکه شهیدرئیسی به معنای واقعی کلمه بنای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور را داشت، افزود: در دوران تصدی مسئولیت ریاست جمهوری شهیدرئیسی در کشور شاهد شرایط خاص اقتصادی نیز بودیم و میزان موفقیت در زمینه اقتصاد هم در گرو موفقیت‌های خارج از کشور بود؛ رئیس‌جمهور عزیز توانست در این زمینه نیز به‌خوبی عمل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم غیور ایران، گفت: متأسفانه در کشور شاهد بودیم که برخی از رسانه‌ها با وجود اینکه در ایران فعالیت دارند و دولت نیز از آن‌ها حمایت می‌کند، اما به شهادت این عزیزان هیچ‌گونه واکنش و عکس‌العملی نشان ندادند؛ این‌طور به نظر می‌رسد که رسانه‌های مذکور از اطلاع‌رسانی اخبار حضور مردم در تشییع شهدا ترس داشتند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در مراسم تشییع، خاک‌سپاری و بزرگداشت شهدای خدمت در اقصی نقاط کشور، خاطرنشان کرد: در این چند روز مردم همیشه در صحنه ایران بصیرت خودشان را نشان دادند و از امروز نیز همین مردم، مسئولان و عملکرد آن‌ها را براساس نوع دیدگاه و فعالیت‌های شهیدرئیسی خواهند سنجید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه فعالیت‌های دولت و قوه مجریه با قوت قبل ادامه خواهد داشت، افزود: همه مسئولان و مدیران وظیفه دارند که تا آخرین روز فعالیت دولت سیزدهم پای کار باشند و اگر شهیدرئیسی در بین ما نیست، اما دولت ایشان باقی مانده و باید تمامی کار‌های اجرایی با قدرت کامل استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ضمن تأکید بر انجام وظایف محوله توسط تمامی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه در سراسر کشور، ادامه داد: باید مدیران کشور به تمامی تعهدات خود عمل کنند؛ انجام امور بعد از شهادت شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، نشان‌دهنده آن است که کشور وابسته به شخص نیست. در سال‌های گذشته نیز این موضوع تکرار شد؛ در ایام شهادت شهیدرجایی امام (ره) فرمودند اگر شهید رجایی در بین ما نیست، اما خدا هست.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره در صحنه‌های مختلف کشور حضور چشمگیری داشته و خواهند داشت، گفت: مردم ایران متدین هستند و در این چند روز که گذشت، شاهد انسجام و وحدت ملت بودیم؛ شما دیدید که در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی چه اتفاقی افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه انتظار مردم از رئیس‌جمهور آینده کشور نیز بسیار بالا است، عنوان کرد: کار برای رئیس‌جمهور آینده کشور نیز بسیار سخت است؛ چراکه مردم از ایشان به اندازه شهیدرئیسی انتظار دارند و اگر فردی عنوان کند من مردمی هستم، باید با مردم همراه شده و مشکلات و دغدغه‌های ایشان را پیگیری کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه شهیدرئیسی در طول سال‌های فعالیت خود صادقانه خدمت کرد، افزود: شهیدرئیسی همواره در سخنرانی‌های خود این موضوع را بیان می‌کردند که من طعم فقر را چشیده‌ام و ایشان کسی بود که تعطیلات نمی‌شناخت و چیزی به‌نام شب و روز برایش معنا نداشت.

وی مراسم بزرگداشت شهدای خدمت را یک مجلس تذکر و عبرت برای همگان دانست و گفت: مسئولان و مدیران نیز باید بدانند که قضیه مرگ یک موضوع کاملاً جدی بوده و قرار است که برای ما نیز همین مسئله تکرار شود؛ باید بدانیم که قرار است در محضر الهی نسبت به عملکرد خودمان پاسخگو باشیم و خداوند نیز در روز قیامت با عناوینی مانند دکتر، مهندس، آیت‌الله و غیره کار ندارد و بیشتر از نوع عملکرد ما سؤال خواهد شد، پس بدانیم که نباید فریب این مسئولیت‌ها و میزها را خورد.

* مردم دارالمؤمنین همدان از شهیدرئیسی خاطرات بسیار خوبی دارند

استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم استان همدان از شهیدرئیسی خاطرات خوبی دارند، عنوان کرد: شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی در سال 1361 با حفظ سِمت دادستانی کرج، دادستان همدان نیز بودند؛ طی آن ایام در بیشتر مجالس و محافل شهدا شرکت می‌کردند و شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا را در برنامه‌های خود داشتند. حتی در این مراسم‌ها سخنرانی هم می‌کردند و هروقت فرصت پیدا می‌شد، در جبهه‌های حق علیه باطل به جمع رزمندگان اسلام اضافه می‌شدند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد مردمی بودن و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین شاخصه‌های شهیدرئیسی دانست و گفت: در دنیا شهید حسین امیرعبداللهیان را به‌عنوان یک وزیر جهادی و انقلابی می‌شناختند.

وی با تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و شهدای همراه ایشان به حاضران در مراسم، افزود: هنوز بعد از گذشت یک هفته از این واقعه غم‌انگیز، باور آن بسیار سخت است؛ چراکه در این حادثه شخصیت‌های بسیار ارزشمندی را از دست دادیم و از طرفی نیز خداوند متعال را شاکریم به‌دلیل وجود نعمت ولایت فقیه در این کشور که با آینده‌نگری خود همواره کشتی انقلاب را به‌خوبی هدایت و راهبری کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه شهدای خدمت خصوصیات‌ خوب بسیار زیادی داشته‌اند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند برای ما سرمشق و الگو باشد، ابراز کرد: در سال‌های بعد از انقلاب در کشور نیز شاهد این‌قبیل مسائل ازجمله شهادت آیت‌الله شهیدبهشتی و 72 یار وفادار ایشان و همچنین شهادت شهیدرجایی و شهیدباهنر بودیم و آن حوادث را نیز با تدابیر امام (ره) پشت سر گذاشتیم.

قاسمی‌فرزاد شهیدرئیسی را رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: بعد از شهادت معلم شهید محمدعلی رجایی مردم ایران به درگاه ربوبیت پناه برده و از خداوند خواستند که رئیس‌جمهوری مانند ایشان را نصیب ملت کند که بعد از آن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور انتخاب شد؛ هم‌اکنون نیز با تمامی نگرانی‌ها از این موضوع که چه کسی می‌خواهد جای خالی شهیدرئیسی را پُر کند، به خداوند متعال تمسک می‌جوییم و از او می‌خواهیم که شخصیتی چون امام خامنه‌ای را نصیب ملت ایران کند.

وی با اشاره به اینکه شهیدرئیسی فردی پُرکار و پُرتلاش بودند، گفت: در یک برهه از زمان سردار شهید سیدمهدی موسوی که مسئولیت سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور را برعهده داشتند، از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تقاضا می‌کنند که به آقای رئیسی تأکید کنید استراحت نیز داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه سفر‌های استانی از برنامه‌های همیشگی و مستمر شهیدرئیسی بود، عنوان کرد: هر وقت بنده خدمت ایشان می‌رسیدم، جویای احوال مردم همدان می‌شدند و همواره از مردم این استان به نیکی یاد می‌کردند.

قاسمی‌فرزاد انتقال آب سد تالوار از استان زنجان به همدان را یکی از مهم‌ترین اقدامات شهیدرئیسی دانست و افزود: هنگامی که برای چاره‌اندیشی بحران آب همدان خدمت ایشان رسیدم و مسئله را توضیح دادم، این نکته را مطرح کردند که انجام این پروژه برای من یک وظیفه است و دستور دادند که هرچه سریع‌تر باید این موضوع حل‌وفصل شود، تا جایی که بعد از 17 سال تعطیلی این پروژه، شاهد به سرانجام رسیدن آن بعد از 6 ماه با یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار بودیم و ظرف یک‌سال نیز تصفیه‌خانه شیخی‌جان در همدان ساخته شد.

وی با بیان اینکه برای هماهنگی افتتاح پروژه سد تالوار خدمت شهیدرئیسی رسیدم تا از ایشان برای افتتاح آن به‌صورت رسمی دعوت کنم، گفت: ایشان در همان جلسه به بنده گفتند که خدمات‌دهی به مردم را معطل حضور من نکنید و کار را آغاز کنید، اگر فرصت شد، برای افتتاح آن به همدان سفر خواهم کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های مشترک وزا و معاونین ایشان با استانداران به‌صورت فصلی از برنامه‌های شهیدرئیسی در دولت سیزدهم بود، ابراز کرد: در کنار برگزاری این نشست‌های مشترک، جلساتی نیز به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد و در مواقع نیاز هم جلسات دونفره با استاندار هر استانی داشتند تا موضوعات و مشکلات هر استان را در این جلسات بررسی کنند. در آخرین جلسه مشترک وزرا و استانداران بود که ایشان گفتند هر اقدامی که لازم است، برای مردم انجام دهید؛ چراکه امسال سال آخر فعالیت دولت سیزدهم بوده و نباید این اقدامات ملاک و معیاری برای افزایش آرا در انتخابات آینده باشد.

قاسمی‌فرزاد ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت به پاس قدردانی از تلاش و مجاهدت خادمان کشور، عنوان کرد: در اقصی نقاط کشور که شاهد برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت بودیم، جمعیت میلیونی مردم نیز حضور داشتند که این موضوع حاصل اخلاص عمل رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان بود.

وی با بیان اینکه نسل به نسل مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور اعتماد داشته و عشق می‌ورزند، گفت: این نفس حق و دم مسیحایی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود که توانست مسیر انقلاب را برای ما هموار کرده و ما را برای تحقق جهانی شدن اسلام هدایت کند.

استاندار همدان با اشاره به عملکرد وزیر امور خارجه در عرصه بین‌الملل و تلاش برای گسترش روابط خارجی ایران با سایر کشورها، افزود: شهید سرافراز حسین امیرعبداللهیان نیز یک وزیر با کفایت و مردمی بود که در کنار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان محور مقاومت خدمات ارزنده‌ای داشته است؛ مردم نیز همواره از او به نیکی یاد کرده و ایشان به معنای واقعی کلمه یک سفیر و وزیر در تراز جمهوری اسلامی ایران بود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آیت‌الله شهید آل‌هاشم نیز در بین مردم به‌ویژه اهالی آذربایجان شرقی به زهد، تقوا و پرهیزکاری معروف بود، خاطرنشان کرد: جوانان نیز به این شخصیت عالم و برجسته علاقه‌مند بوده و همچون پروانه‌ای به دور او جمع می‌شدند و در کنار آن شهید مالک رحمتی نیز که مدت چهار ماه بود مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشت، تمام توان و تلاش خود را برای این استان و مردم آن به‌کار گرفت؛ قطعاً شهدای خدمت ما جزء بهترین‌ها بودند و خون آن‌ها به این کشور برکت عظیمی خواهد داد.

شناسه خبر 82972