شناسه خبر:83634
1403/3/24 15:39:38
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خبر داد:

انجام 2745 عملیات طی دو ماه گذشته در سطح استان همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: طی دو ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توانسته است دو هزار و 745 عملیات را در راستای پاک‌سازی مناطق آلوده و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا کند که شاهد افزایش 23 درصدی در انجام عملیات هستیم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

سرهنگ عباس عزیزی پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه طی سال 1403 که در سالن جلسات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه آرامش و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس مبارزه با مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توانسته است دو هزار و 745 عملیات را در راستای پاک‌سازی مناطق آلوده و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا کند که شاهد افزایش 23 درصدی در انجام عملیات هستیم.
این مقام مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، آگاه‌سازی عموم مردم از طریق برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه پاک‌سازی مناطق آلوده همواره در اولویت کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بوده است، ابراز کرد: همچنین در چند نوبت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اقدام به تخریب محل تجمع معتادین با همکاری شهرداری کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های موفق پلیس در راستای کنترل مسائل مرتبط با مواد مخدر اجرای طرح «آرامش در شهر» است، عنوان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با اجرای مستمر این طرح در استان اجازه جولان به قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر را نخواهد داد.

عزیزی با بیان اینکه پاک‌سازی مناطق پیرامونی محیط‌های آموزشی از دیگر اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: حسب تأکید و دستور فرماندهی محترم نیروی انتظامی نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با خُرده‌فروشان مواد مخدر برخورد جدی داشته و در این زمینه با دستور مرجع قضائی و به‌ویژه دادستان محترم مرکز استان همدان، اقدامات مؤثری را انجام داده است.

وی از شناسنامه‌دار شدن خُرده‌فروشان مواد مخدر با هماهنگی و دستور مرجع قضائی خبر داد و گفت: بر این اساس تمامی خُرده‌فروشانی که در این زمینه سابقه داشته باشند و مجدداً بعد از آزادی از زندان اقدام به خُرده‌فروشی مواد مخدر کنند، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان براساس گزارش‌های واصله و همچنین مدارک و مستندات موجود برای این افراد شناسنامه مرتبط با خُرده‌فروشی مواد مخدر صادر می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان مواد مخدر در محل فروش و توزیع مواد مخدر اقدام به نصب دوربین مداربسته و همچنین نصب درب‌های ضد سرقت می‌کنند، ابراز کرد: اقدامات مذکور با این هدف صورت می‌گیرد که اگر پلیس اقدام به ورود به منزل کرد، در اسرع وقت مواد مخدر موجود را امحا کنند تا پلیس به آن دسترسی نداشته باشد؛ درصورتی که براساس قوانین موجود پلیس می‌تواند حتی بدون کشف مواد مخدر و براساس مستندات و ادله برای دستگیری فرد یا افراد مورد نظر اقدام کند.

عزیزی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان درخصوص پاتوق‌های مواد مخدر نیز برنامه‌های مؤثری را در کارنامه کاری خود دارد، گفت: اگر براساس گزارش‌ها و همچنین بررسی‌های میدانی مشخص شود که محلی به‌عنوان پاتوق عرضه مواد مخدر فعالیت دارد، در نخستین گام پلیس به فرد یا افراد خاطی تذکر می‌دهد و درصورت تکرار این موضوع، اقدام به پلمب آن محل کرده و حتی در مواردی با دریافت مجوز از مرجع قضائی و همکاری شهرداری، برای تخریب اقدام می‌کند.

وی از مصادره برخی از پاتوق‌های مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: در طرح امنیت محله‌محور نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با معتمدین و افراد بانفوذ محلات جلساتی را برگزار و طرح عملیاتی مناطق آسیب‌پذیر را براساس اطلاعات دریافتی از این افراد، ترسیم می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه نتایج تمامی اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از طریق رسانه‌ها به سمع و نظر مردم عزیز می‌رسد، ابراز کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در طرح آرامش در شهر دو هدف جمع‌آوری معتادین متجاهر و خُرده‌فروشان را دنبال می‌کند که این طرح دو بار در ماه برگزار می‌شود.

عزیزی از برگزاری هشتمین مرحله طرح آرامش در شهر طی هفته آینده خبر و ادامه داد: تاکنون هفت مرحله از این طرح انجام شده است و براساس مصوبات قرار است هر ماه در یک شهرستان برگزار شود.

وی از کشف بیش از 6 هزار و 474 کیلو مواد مخدر صنعتی، نیمه‌صنعتی و سنتی طی عملیات‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی معتادان در استان بودیم که این افراد نیز به مراکز ماده 15 و 16 معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انجام 13 هزار و 930 عملیات در سال گذشته خبر داد و افزود: در این خصوص پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توانسته است عملیات‌ انجام‌شده را 21 درصد افزایش بدهد که بیشتر آن‌ها در ساعات پایانی شب و همچنین روز‌های تعطیل انجام شده است.

عزیزی از توقیف 248 خودرو و موتورسیکلت طی عملیات‌ سال گذشته با افزایش 84 درصدی این آمار خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در سال گذشته یک‌هزار و 544 طرح پاک‌سازی، 273 طرح مواصلاتی و 29 عملیات فرامشترک استانی و برون‌استانی را انجام داده است که طی این عملیات برون‌استانی یک‌هزار و 356 کیلو مواد مخدر از نوع صنعتی و سنتی کشف شد و از این مقدار سهم استان همدان 676 کیلو است.

وی از کشف 663 کیلو انواع مخدر طی دو ماه گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: همچنین طی دو ماه اخیر تعداد 961 نفر از قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و خُرده‌فروشان مواد مخدر در استان دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شده‌اند که در این خصوص شاهد افزایش 6 درصدی آمار هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انهدام هفت باند توزیع و فروش مواد مخدر طی دو ماه گذشته در استان همدان نیز خبر داد و ابراز کرد: همچنین در طول این دو ماه تعداد 40 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد که این آمار هم با 60 درصد افزایش مواجه بوده است.

عزیزی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت مردم و همچنین همکاری با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، عنوان کرد: از مردم فهیم استان همدان تقاضا می‌شود درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی درخصوص توزیع و فروش مواد مخدر، ضمن تماس با شماره 110، موارد را به شماره تلفن 21822136 نیز اطلاع دهند

شناسه خبر 83634