شناسه خبر:83731
1403/3/27 16:28:17
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان مطرح کرد:

طراحی نقشه جامع قابل نقد و مطالعه درخصوص اوقات فراغت

نماینده ولی‌ فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: یک نقشه جامع قابل نقد و مطالعه درخصوص اوقات فراغت طراحی شود.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ذی‌ربط در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، عنوان کرد: در مورد پُر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در اردوگاه‌های تربیتی، قرار نیست فقط وقت جوان را پُر کنیم، این اوقات باید غنی هم باشد.
وی خاطرنشان کرد: از دبیرخانه و مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان انتظار داریم یک نقشه جامع قابل نقد و مطالعه درخصوص اوقات فراغت طراحی شود.

* انتخابات پیش رو صحنه خلق یک حماسه بزرگ است

استاندار همدان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تصریح کرد: امیدوارم در روزهای باقی‌مانده و منتهی به انتخابات اجماع نظری در بین کاندیداها ایجاد شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات به‌عنوان یک اصل مهم در این فرصت کم، بسیار حائز اهمیت بوده و باید رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت نیز همچون گذشته سرلوحه ما در این انتخابات باشد.

وی با تأکید بر اصل مشارکت و اهمیت آن، اذعان کرد: باید تلاش کنیم یک‌بار دیگر حماسه‌ای بزرگ توسط مردم خلق شود و از آنجا که دشمن درحال سیاه‌نمایی است، باید برای حضور حداکثری بسیار تلاش کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه تریبون‌داران موظف هستند به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند، اظهار کرد: مردمی بودن، پایبندی به دیدگاه و اصول انقلاب، دوری از مادی‌گرایی و زخارف دنیایی و تأسی به سیره شهید جمهور در کنار قدرت و توانایی اداره کشور مؤلفه‌هایی است که مردم از رئیس‌جمهور آینده کشور انتظار دارند.

قاسمی‌فرزاد با این بیان که سابقه و عملکرد افراد مهم است چون فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، ابراز کرد: درخصوص مسائل کشور فرد منتخب باید بتواند به‌درستی کارها را پیش ببرد، بنابراین باید با واقع‌نگری رئیس‌جمهور آینده را انتخاب کنیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار داریم در ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و پیش رو بودن فصل تابستان برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و عدالت و راهیان نور در دستور کار قرار بگیرد؛ ضمن اینکه دوره‌های آموزشی، فرهنگی، مهارتی و غیره نیز برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

* نرده‌کشی در سایت‌موزه باید انجام شود

فرماندار همدان نیز در این جلسه با ابراز نارضایتی از اینکه در سایت‌موزه پیاده‌راه میدان امام (ره) شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که سبب گلایه مردم، روحانیت و خانواده‌ها شده است، اظهار کرد: پیرو جلسه با شهردار همدان و متولیان امر، نرده‌کشی در آنجا قطعی شده بود.

مسلم مخفی ادامه داد: میدان امام خمینی (ره) از گذشته محل تجمعات فرهنگی- مذهبی مردم بوده، به‌نوعی دارای قداست است و شایسته مردم نیست مرکز شهر همدان این‌چنین باشد.

وی با این بیان که فردی که شهرداری مدعی است در آن منطقه مستقر شده، عمدتاً آنجا نیست، اظهار کرد: آن منطقه باید تعیین تکلیف شود، نصب نرده با درنظر گرفتن شرایط آن منطقه مصوب شده و غیر از این راهی ندارد که بتوان تخطی کرد.

* ساخت اِلمان برای شهدا و فضاسازی منطقه امام‌زاده خضر آغاز شده

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان نیز در این جلسه ‌ با اشاره به مصوبه قبل شورای فرهنگ عمومی استان درباره لزوم سامان‌دهی فضای اطراف امامزاده خضر (ع) و سایت‌موزه پیاده‌راه میدان امام (ره)، توضیح داد: برای سامان‌دهی سایت‌موزه چند جلسه در شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار و برای تأمین امنیت و ایجاد نظم مقرر شد فردی در این مکان به‌صورت دائم مستقر شود.

رجبی ادامه داد: مقدمات نرده‌کشی سایت‌موزه نیز انجام شده و علاوه‌بر آن برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت تا پایان تابستان و فعال کردن راهنمایان گردشگری در این فضا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با این بیان که درخصوص نرده‌کشی اطراف سایت‌موزه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با مصوبه‌ای با این کار مخالفت کرده است، اذعان کرد: ساخت اِلمان برای شهدا و فضاسازی منطقه امام‌زاده خضر آغاز و جلساتی نیز با گروه‌های فعال آن منطقه جهت اجرای برنامه‌های مختلف برگزار شده است.

* ثبت نهایی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه از ثبت نهایی بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی پس از 14 سال خبر داد و گفت: این اتفاق مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسعود ویژه سپس به فعالیت هنرستان هنرهای زیبا در همدان اشاره کرد و افزود: نقدهایی که در حوزه فرهنگ و هنر به جامعه هنری وارد می‌شود، به این دلیل است که کادرسازی در این حوزه کمتر رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم هنرستان هنرهای زیبای همدان با حمایت آموزش‌وپرورش توانست کادر مجموعه را تغییر داده و در بخش سخت‌افزاری نیز اقدامات خوبی انجام دهد؛ بنابراین امروز می‌توانیم اعلام کنیم در عرصه پرورش هنرمندان انقلابی گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

این مقام مسئول با این بیان که به‌مناسبت ایام دهه ولایت اتفاقات خوب و ارزشمندی درحال رقم خوردن است، از برگزاری نکوداشت استاد حبیبیان یکی از اساتید عرصه نهج‌البلاغه در همدان خبر داد و سخنانش را به پایان برد.

شناسه خبر 83731