گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:8379
نتایج پژوهش‌های محققان؛

مصرف نوشابه و آبمیوه موجب افزایش خطر مرگ زودهنگام می‌شود

مصرف نوشابه و آبمیوه موجب افزایش خطر مرگ زودهنگام می‌شود

سپهرغرب، گروه سلامت: محققان دریافتند علاوه بر نوشابه‌های شیرین، مصرف مداوم آبمیوه‌ها نیز موجب کوتاه شدن طول عمر می‌شود.

«جین ولش»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه ای موری آمریکا در این باره می‌گوید: افراد بزرگ‌سالی که زیاد نوشیدنی‌های شیرین شامل آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار می‌نوشند، در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

در این مطالعه محققان داده‌های مربوط به 13 هزار و 440 زن و مرد با میانگین سنی 64 سال را از 2003 تا 2007 بررسی کردند؛ شرکت‌کنندگان 71 درصد چاق بوده و یا اضافه‌وزن داشتند.

از شرکت‌کنندگان در مورد میزان استفاده از نوشابه‌های شیرین پرسیده شد، در طول مدت 6 سال یک‌هزار و 168 شرکت‌کننده جان خود را از دست دادند.

محققان دریافتند افرادی که بیشتر نوشابه‌های حاوی قند مصرف کرده بودند، بیشتر با احتمال مرگ مواجه بودند.

به گفته محققان مصرف هر 340 میلی‌لیتر نوشابه قندی اضافی، خطر مرگ را بیشتر نیز می‌کند.

شواهد همچنین نشان می‌دهد مصرف نوشابه‌های حاوی قند با افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی همراه است.

 

ارسال نظر

سوال: پایتخت چین؟ Pekan

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار