شناسه خبر:83903
1403/4/2 13:06:56

شهردار همدان از حضور 21 هزار نفری شهروندان همدانی در مسابقات ورزشی شهرداری خبر داد و ابراز کرد: 10 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقات، بانوان بودند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : سپهرغرب، گروه - زهره پوروهابی :

سیدمسعود حسینی در مراسم افتتاحیه و تجلیل از قهرمانان ورزش شهروندی شهرداری همدان با عنوان «شهروند قهرمان» که پیش از ظهر جمعه با حضور عباس صوفی نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، مدیران و مسئولین شهرستانی، ورزشکاران، اصحاب رسانه و با اجرای مجری توانمند ورزش کشور آقای جواد خیابانی در سالن ورزشی ابن‌سینا همدان برگزار شد، با بیان اینکه شناسایی و کشف استعداد‌های برتر ورزشی ازجمله اهداف شهرداری در اجرای برنامه‌های ورزشی در سطح محلات همدان است، گفت: در سال 1402 شاهد حضور 21 هزار نفر از شهروندان از 70 محله شهر همدان در مسابقات مختلف ورزشی شهرداری بودیم که از این آمار 10 هزار نفر مربوط به بانوان است و نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیری از شرکت شهروندان در این مسابقات هستیم.
حسینی مدرسه فوتبال شهرداری همدان را یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر فوتبال در سطح کشور دانست و ادامه داد: سال جاری 700 نفر از شهروندان در مدرسه فوتبال شهرداری همدان ثبت‌نام کردند که این آمار در مقایسه با سایر مدارس فوتبال سطح کشور بی‌سابقه است.

وی رویکرد مجموعه‌های ورزشی فعال در سطح شهرداری همدان را فرهنگی بیان کرد و افزود: به‌طور مثال فعالیت باشگاه کُشتی شهرداری همدان برای نوجوانان و جوانان با برنامه‌های جانبی فرهنگی نیز همراه بوده و حتی در فوتبال محلات نیز به این مسئله توجه شده است.

شهردار همدان ترویج سلامت و ایجاد نشاط و شادابی را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برای شهروندان دانست و عنوان کرد: مجموعه شهرداری همدان به دنبال این است که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مسئله ورزش را در بین آحاد مردم ترویج دهد و آن را نهادینه کند.

حسینی با بیان اینکه در سال 1401 فقط 17 هزار نفر از شهروندان در مسابقات ورزشی شهرداری همدان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در سال جاری شاهد حضور چشمگیر شهروندان در این مسابقات خواهیم بود؛ چراکه شهر همدان از گذشته در زمینه ورزش استعداد‌های بی‌نظیری را در رشته‌های مختلف ورزشی داشته است.

وی ارتقای کیفی سطح برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های شهرداری همدان در سال جاری دانست و ادامه داد: علاوه‌بر اینکه آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات حائز اهمیت است، باید به دنبال ارتقای کیفی برگزاری این مسابقات نیز باشیم تا اجرای برنامه مذکور به‌درستی و با کیفیت مطلوب به سرانجام برسد.

شهردار همدان با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به دنبال اجرای برنامه‌های مسجدمحور و محله‌محور است، گفت: باید زمینه را برای حضور تمامی نوجوانان و جوانان در مساجد فراهم کنیم و بدانیم که استعداد‌های برتر از سطح محلات شناسایی می‌شوند.

حسینی به حضور ورزشکاران همدانی در لیگ کشوری رشته‌های فوتبال، والیبال و کُشتی در ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: در لیگ یک فوتبال کشور این شهرداری نماینده داشت که بعد از تصمیم‌گیری اعضای محترم شورای اسلامی شهر، ادامه فعالیت این عزیزان به هیئت فوتبال شهرستان همدان سپرده شد.

وی با تأکید بر اهمیت ورزش شهروندی در حوزه ورزش‌های همگانی که یک نقش بسیار کلیدی و مهم است، ابراز کرد: ورزش شهروندی در رشته‌های فوتبال، ژیمناستیک، فوتسال، کونگ‌فو، کاراته، دوومیدانی و ورزش‌های همگانی فعال بود.

* ترویج ورزش در محلات، مأموریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همدان نیز در این برنامه ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و همچنین میلاد با سعادت امام هادی (ع)، خاطرنشان کرد: مأموریت مهم این سازمان در سال جاری ترویج ورزش به‌ویژه ورزش شهروندی در سطح محلات است.

محمود رجبی تعامل بین مجموعه ورزش و جوانان استان و همچنین هیئت‌های ورزشی را برای اجرای برنامه‌های حوزه ورزش شهروندی بسیار مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: گروه‌های مردمی نیز از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به مسئله ورزش شهروندی و استمرار فعالیت آن کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از حضور 21 هزار نفر از شهروندان در مسابقات ورزشی شهرداری در سال 1402 که در رشته‌های مختلف ورزشی به رقابت پرداختند، گفت: حضور گسترده مردم در این مسابقات نشان‌دهنده علاقه آحاد جامعه به ورزش است که از معاونت ورزش سازمان نیز برای پیگیری و اجرای این مسابقات تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همدان با بیان اینکه ورزش شهروندی در سال‌های اخیر رنگ‌وبوی خوبی در سطح محلات به خود گرفته است، افزود: متأسفانه با شیوع بیماری منحوس کرونا و فراگیری آن از اواخر سال 1398 شاهد کم‌رنگ شدن فعالیت در حوزه ورزش شهروندی بودیم که به لطف خداوند متعال، همت دولت سیزدهم، انجام واکسیناسیون عمومی و فعالیت مجدد مجموعه‌های ورزشی، این مسئله مرتفع شد و شهروندان ورزشکار با همان روحیه قبلی مسیر را ادامه دادند.

رجبی ضمن قدردانی از حمایت‌های شهردار همدان در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه در محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین، خاطرنشان کرد: در سال 1402 شاهد یک رویکرد عمیق و اساسی در حوزه ورزش شهروندی بودیم؛ به‌طوری که بانوان نیز نسبت به سال‌های قبلی با آمار قابل توجهی در این برنامه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی و شهردار همدان در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت، ابراز کرد: باید در این خصوص به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم نیز باشیم تا بتوانیم افراد را با ظرفیت‌های موجود تشویق به ورزش کردن کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همدان با اشاره به اینکه در این برنامه علاوه‌بر آغاز رسمی فعالیت‌های ورزش شهروندی در سال جاری از برگزیدگان این حوزه در سال 1402 نیز تجلیل خواهد شد، گفت: ورزش شهروندی می‌تواند در پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه جلوگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد نیز مؤثر باشد.

رجبی با بیان اینکه سبک زندگی افراد نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و بیشتر مردم در آپارتمان سکونت دارند که مانع تحرک و فعالیت است، عنوان کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین کارهایی که می‌تواند باعث ایجاد نشاط و افزایش شادابی در بین آحاد مردم شود، توجه به ورزش شهروندی در سطح محلات است.

شناسه خبر 83903