شناسه خبر:84310
1403/4/13 13:29:43

مدیرکل زندان‌های استان همدان گفت: سومین دوره مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان و خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، حمزه بروجنی ابراز کرد: نشست مشترکی با آقای وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت اجرای سومین دوره مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان و خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری داشتیم.

بروجنی با اشاره به سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان زندان‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین زندانیان و خانواده آن‌ها، افزود: اشتغال و کسب درآمد یک راهکار برای جلوگیری از اشاعه اعمال مجرمانه در جامعه است؛ یادگیری مهارت‌هایی که بتواند زمینه کسب درآمد را فراهم کند، به فرد عزت نفس می‌دهد و او را برای حضوری دوباره در جامعه آماده می‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: توسعه فرهنگ کسب‌وکار در میان زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها می‌تواند خانواده‌ای را از فقر نجات داده و جامعه را به سمت تعالی هدایت کند.

لازم به توضیح است، سومین دوره مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان و خانواده‌هایشان در رشته‌های جوشکاری، قالیبافی، خیاطی، پیرایش مردانه، معرق، منبت، تعمیر خودرو، برق ساختمان، تراش سنگ‌های قیمتی، صنایع چرم، آشپزی، تعمیر پکیج، فناوری اطلاعات نرم‌افزار، طراحی گرافیک، فناوری وب، تعمیر برق خودرو، گل‌آرایی، طراحی مهندسی مکانیک و الکترونیک برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 84310