شناسه خبر:84574
1403/4/19 12:24:43
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خبر داد:

ساخت 25 پویانمایی با محوریت آموزش شهروندی توسط شهرداری همدان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه این معاونت در حوزه آموزش شهروندی به شهروندان گرامی و همچنین کودکان این شهر اقدام به ساخت 25 پویانمایی کوتاه کرده است، عنوان کرد: هم‌اکنون در 52 محله این شهر شاهد فعالیت همیاران محلات با هدف احصا و پیگیری مشکلات محلات هستیم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

حسین رضایی در گفت‌وگوی اختصاصی با سپهرغرب، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان در یک دهه گذشته صرفاً رویکرد خدماتی نداشته و به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهروندان نیز توجه خاصی دارد که یک سازمان برای پیگیری این موضوعات در نهاد شهرداری راه‌اندازی شده است.
وی از راه‌اندازی مرکز جامع آموزش شهروندی در مجتمع عین‌القضات همدانی خبر و ادامه داد: جامعه هدف ما در این مرکز دانش‌آموزان عزیز هستند و آموزش‌ها برای کودکان در قالب تئاتر شهری، پویانمایی، کتاب مصور، فیلم‌های آموزشی و غیره ارائه شده و در کنار آن آموزش‌هایی نیز به عموم مردم پیرامون قوانین و مقررات زیست شهری، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، تفکیک زباله از مبدأ و غیره ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از چاپ دو جلد کتاب در حوزه آموزش شهروندی توسط این معاونت خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مؤثر این معاونت با محوریت ایجاد شور و نشاط در جامعه و همچنین تفریح سالم، برگزاری جشنواره بادبادک‌ها در تپه عباس‌آباد همدان بود که با استقبال بسیار خوبی نیز از سوی خانواده‌های محترم مواجه شد و توانستیم با اجرای این برنامه، مردم را برای چند ساعت از فضای مجازی دور نگه داریم.

رضایی از فعالیت همیاران محلات در 52 محله شهر همدان خبر داد و افزود: فعالیت این افراد به‌صورت داوطلبانه و مردمی است که در جلسات آن یک نفر از اقشار مختلف محله به‌عنوان نماینده آن قشر حضور دارند و شامل یک جوان، نخبه، ایثارگر، روحانی، نماینده اصناف، نماینده بانوان، نماینده مدیران مجتمع‌های مسکونی، بسیج، شهروند برگزیده و غیره است؛ هدف از راه‌اندازی آن نیز کمک به مدیریت شهری در سطح محلات توسط افراد تأثیرگذار است که به‌صورت مستقل مسائل و موانع موجود را بررسی کرده و آن‌ها را بعد از استخراج نهایی در اختیار شهرداری قرار می‌دهند تا درصورت داشتن طرح توجیهی کامل، برای آن اعتباری در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همیاران محلات به‌عنوان نماینده معتمد شهرداری در سطح محله فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در کنار مشکلات موجود حوزه مدیریت شهری، همیاران محلات در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی، مراسم‌های ملی و مذهبی، نشست‌های هم‌اندیشی و غیره می‌کنند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به اینکه یکی دیگر از رویکرد‌های این معاونت در حوزه سلامت و مشاوره، حفظ و حراست از کیان خانواده است، ابراز کرد: این معاونت در راستای پیشگیری، کنترل و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی و گسترش سلامت روان و سلامت جسم شهروندان گرامی اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مردم‌نهاد کرده است.

رضایی از اجرای طرح غربالگری سلامت روان و سلامت جسم در سطح فرهنگ‌سراهای شهرداری همدان و کارکنان شهرداری خبر و ادامه داد: همچنین این معاونت در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، خشونت علیه کودکان، مقابله با آسیب‌های نوظهور، جلوگیری از گرایش به مواد مخدر صنعتی، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و غیره، برنامه‌هایی را به‌صورت مشارکتی با دستگاه‌های همسو مانند نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه انصارالحسین (ع) و غیره برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این معاونت در زمان واکسیناسیون عمومی کرونا فضایی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار داده است، عنوان کرد: همچنین توانستیم در زمینه پیشگیری از دیابت و فشار خون نیز طرح غربالگری را برای کلیه کارکنان شهرداری همدان انجام دهیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره در فرهنگ‌سراهای شهرداری همدان به‌صورت رایگان ویژه شهروندان گرامی خبر داد و گفت: در زمینه جمع‌آوری متکدیان نیز تعامل خوبی بین این معاونت و واحد خدمات شهری شهرداری برقرار است و در زمینه کودکان کار هم توانستیم اقداماتی را با مشارکت بهزیستی همدان انجام دهیم.

رضایی از اختصاص فرهنگ‌سرای راه کربلا برای فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد دارای مجوز معتبر از استانداری، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان خبر داد و افزود: تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند برای برگزاری برنامه‌های خود و همچنین جلسات از ظرفیت این فرهنگ‌سرا استفاده کنند؛ چراکه دارای سالن اجتماعات، اتاق مشاوره و سالن جلسات است.

شناسه خبر 84574