شناسه خبر:84593
1403/4/19 17:52:54
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تأکید کرد:

برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی وروابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، رسول شیدایی در جلسه کارگروه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی، لباس فرم دانش‌آموزی و جذب مدرسی آموزش خانواده که در سالن جلسات زنده‌یاد موحدی برگزار شد، ضمن تقدیر از اعضای کارگروه، بر تمهید مقدمات برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه برای ثبت‌نام‌کنندگان تأکید کرد.

شیدایی برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس را بسیار مهم دانست و حضور مدرسان رسمی آموزش خانواده توانمند در هر مدرسه را ضروری خواند و گفت: طبق شیوه‌نامه، به‌کارگیری مدرس آموزش خانواده فاقد گواهی مدرسی در مدارس ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل سامان‌دهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزی و مصوبات کارگروه سامان‌دهی البسه، افزود: طبق مصوبه کارگروه اداره صمت، لازم است با تولیدکنندگان مجاز معرفی‌شده از طرف اتحادیه به مدارس، قرارداد منعقد شود و از انعقاد قرارداد با تولیدی‌های غیر مجاز خودداری شود؛ لازم است در دفاتر مدارس نرخ‌نامه و شماره تلفن‌های اداره صمت و ارزیابی عملکرد نصب شود و در تولیدی‌ها هم نرخ‌نامه در معرض دید اولیا قرار گیرد؛ تولیدی‌ها موظف هستند با لباس فرم حتماً فاکتور نیز ارائه دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بر اعزام تیم‌های بازرسی به‌منظور نظارت بر فرآیند تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان تأکید و بیان کرد: برای سهولت دسترسی اولیا و دانش‌آموزان به واحد تولیدی، حتی‌المقدور نزدیک‌ترین تولیدی به مدارس تعیین و طبق دستورالعمل وزارتی، انتخاب لباس فرم دانش‌آموزان براساس نهادها و الگوهای ایرانی-اسلامی انجام گیرد؛ به‌منظور عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، حتی‌المقدور مدارس از تغییر سالانه نوع و رنگ لباس اجتناب کنند و تا سه سال در رنگ و مدل و طرح تغییر ایجاد نکنند. به‌هیچ‌عنوان در خرید البسه دانش‌آموزان را مجبور نکنند تا آنان بتوانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های پیش خود استفاده کنند.

شیدایی در ادامه با اشاره به سرویس دانش‌آموزی، بیان کرد: لازم است اولیای متقاضی سرویس در سامانه سپند ثبت‌نام و رانندگان متقاضی سرویس به سازمان حمل‌ونقل شهرداری مراجعه کنند و زیرمجموعه پیمانکاران شوند؛ نرخ‌نامه هم مشخص شده که به مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بر اطلاع‌رسانی همگانی به اولیا برای ورود و ثبت درخواست سرویس مدرسه در سامانه سپند تأکید و اظهار کرد: براساس تبصره ماده 38 آیین‌نامه مزبور، برای سال تحصیلی 1403-1404 آیین‌نامه جدید ملاک عمل خواهد بود.

شناسه خبر 84593