شناسه خبر:84607
1403/4/20 12:35:07

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام از اجرای طرح‌های آموزشی- مهارتی نخلستان و کهاد جهت مهارت‌آموزی و کارآفرینی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان خبر داد.

  حمیدرضا رئیسی روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در دیدار با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ايلام، گفت: طرح «نخلستان» ۱۲ واحد دانشجو را در بر دارد. همچنین طرح «کهاد» در محل دانشگاه‌ها ایجاد و دانشجویان می‌توانند از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: در کنار آموزش دانشگاهی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای که براساس کار عملی است، توانایی دانشجویان در پایان تحصیلات را برای اشتغال آسان‌تر می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام، ادامه داد: این سازمان ۱۷ جامعه هدف را دنبال می‌کند که یکی از اهداف آن، دانشجویان هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: هر فردی که دارای مهارت‌هایی مانند خیاطی، مکانیکی، جوشکاری، تراش سنگ قیمتی و ... باشد، صاحب شغل می‌شود و بیکار نمی‌ماند.

در ادامه علیرضا تاب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ايلام نیز گفت: سال‌های گذشته بحث مهارتی در کنار دروس دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد واحد‌های دانشگاهی آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: محتویات این ۲۵ درصد مهارت‌ها مورد نیاز است که امیدواریم این مهم در دولت جدید ادامه و موجب اشتغال دانشجویان شود.

این دیدار به منظور افزایش دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در دانشگاه ایلام و راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی و رشته‌های مرتبط انجام شده است

شناسه خبر 84607