شناسه خبر:84736
1403/4/24 07:42:21

نتایج تحقیق اخیر نشان داده که تمایل کودکان به دروغ گفتن یا راست‌ گفتن به شدت با محیط اجتماعی و تربیت آنان ارتباط دارد و این مکاشفه پیش‌فرض‌های ما را در مورد معصومیت دوران کودکی به چالش می‌کشد و سؤالات مهمی را در مورد رشد رفتار اخلاقی در ذهن‌های جوان مطرح می‌کند.

گروه بین‌المللی از اقتصاددانان تحقیقات جالبی را با یافته‌های شگفت‌انگیز رهبری کردند. به نظر می‌رسد، کودکان خانواده‌ها در وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر نسبت به همتایان خود که در شرایط نامطمئن بزرگ می‌شوند، صداقت بیشتری دارند. عواملی مانند فرزندپروری دلسوزانه و سطح بالای اعتماد در خانواده نیز با صداقت مرتبط است.

این تحقیق پیشگامانه، تأثیر متقابل پیچیده بین عوامل اجتماعی اقتصادی، پویایی خانواده و رشد رفتار اخلاقی در کودکان را روشن می‌کند.

نتایج این مفهوم را که صداقت صرفاً ویژگی ذاتی است به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که عوامل محیطی نقش مهمی در شکل‌گیری تمایل کودک به راست یا دروغ گفتن بازی می‌کنند.

محققان دریافتند کودکان خانواده‌های ثروتمند صادق‌تر هستند. علاوه‌بر‌این، در کودکانی که سبک فرزندپروری گرم‌تر و میزان اعتماد بیشتری را در محیط خانوادگی خود تجربه می‌کنند، درجه بالاتری از صداقت را مشاهده می‌کنیم.


منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

شناسه خبر 84736