شناسه خبر:84923
1403/4/30 17:53:35

فرماندار قصرشیرین گفت: برای اربعین امسال ۲۶۰ هکتار توقفگاه برای خودروهای سواری زائران در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

محمد نجفی روز شنبه  افزود: از مجموع این توقفگاه‌ها ۱۱۰ هکتار از قبل آماده سازی شده و ۱۵۰ هکتار نیز امسال به ظرفیت قبلی اضافه شده تا بتواند جوابگوی حجم خودروهای زائران با توجه به پیش‌بینی افزایش زائران به ۲ برابر پارسال باشد.

وی اظهار کرد: ۱۱۰ هکتار از توقف گاه‌ها در ۱۰ نقطه قصرشیرین واقع شده که از قبل آماده‌سازی و بخشی از آن‌ در مسیر کمربندی قصرشیرین قرار گرفته و تعدادی نیز در داخل شهر و مرز خسروی ایجاد شده و علاوه بر این نیز امسال با توجه به افزایش تعداد زائران طبق گمانه زنی ها به ۲ میلیون نفر، طی فراخوانی اعلام شده که از قصرشیرین تا مرز خسروی زمین های حاشیه جاده و یا زمین های کشاورزی توسط شهرداری آماده سازی و طی قرار دادهایی مشروط به بخش خصوصی واگذار شود که به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: برای این پارکینگ ها امکانات و تجهیزات حفاظتی و دوربین، امکانات بهداشتی و رفاهی مجهز و زیرساخت‌های لازم از جمله نگهبان، ایمنی و روشنایی برای این توقفگاه ها فراهم شده و زائران می توانند با اطمینان خاطر از این مجموعه برای استقرار خودروهای خود استفاده کنند و عازم این سفر زیارتی و معنوی شوند.

نجفی ادامه داد: توقف گاه های موجود در این شهرستان ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار خودرو را دارد ضمن اینکه هزینه پارک هر خودرو نیز در توقف گاه ها ۲۵۰ هزار ریال است.

او گفت: همچنین پارکینگ های اختصاصی برای اتوبوس هایی که کار جابجایی زائران را از قصرشیرین به مرز خسروی انجام می‌دهند و همچنین توقفگاه اتوبوس ها برای جابجایی زائران نیز با هماهنگی طرف عراقی در مرز منذریه آماده شده است.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، گفت: اکنون به طور میانگین شاهد حضور ۲ هزار زائر برای عزیمت به عراق و کربلای معلی در قصرشیرین هستیم که از این تعداد یک هزار نفر وارد کشور و یک هزار نفر از مرز خارج می شوند که با نزدیک شدن به اربعین به تدریج بر شمار و تعداد زائران افزوده می شود.

وی افزود: هماهنگی های لازم در خصوص استقرار و جانمایی مواکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در حال انجام است ضمن اینکه تمام بخش های مختلف در تلاشند که طرح های در دست اقدام تا پیش از شروع سفرهای اربعین به منظور خدمات رسانی به زائران تکمیل شود.

شناسه خبر 84923