شناسه خبر:85881
1403/5/31 14:45:09

استاندار کردستان با بیان اینکه مهمانی امت احمد ظرفیتی برای حفظ وحدت مسلمانان است، گفت: تجربه موفق این مهمانی امسال با نحو شایسته‌تر برگزار شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا  در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری همایش مهمانی امت احمد که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته مراسم مهمانی امت احمد در سنندج به‌عنوان یک تجربه موفق برگزار شد و بازتاب رسانه‌ای بسیار خوبی در سراسر کشور داشت.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیز باید تجربه موفق سال گذشت با نحو شایسته‌تر و با نگاه نقادانه نسبت به سال گذشته تکرار شود، یادآور شد: تحلیل این میهمانی در سال گذشته و تأثیرات بسیار بیشتر جای کار داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه مهمانی امت احمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بدون شک در توسعه گردشگری استان تأثیر داشته، از همه دستگاه‌های استان خواست تمام تلاش خود را برای برگزاری بدون حاشیه این مراسم به‌کار گیرند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: این برنامه برای اداره تبلیغات اسلامی نیست و مربوط به همه استان و دستگاه‌ها است و باید با اجرای هرچه بهتر این مراسم را به نقطه قوتی برای استان تبدیل کرد.

وی تأکید کرد: مراسم به‌صورت محوری و مرکزی برگزار شود و تمرکز کامل بر این مراسم باشد و مراسمات دیگر با فاصله برگزار شود.

استاندار کردستان، وحدت را اولویت امروز در کشور و در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: بدون شک اگر پیامبر اسلام (ص) در عصر حاضر حضور داشتند بر حفظ وحدت تأکید داشتند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مهمانی امت احمد برای حفظ وحدت مسلمانان اهمیت دارد، افزود: باید به نگاه اعتقادی داشتیم و برادری اهل تسنن و تشیع را ثابت کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه کردستان مظهر و پایتخت برادری در جهان اسلام است و باید این رویه را تثبیت کنیم، ابراز امیدواری کرد با برگزاری یک کنگره گسترده سنندج را به عنوان پایتخت شوافع جهان تثبیت کنیم.

وی در ادامه به روند تردد زائران از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و گفت: انتخاب این مرز به‌عنوان یکی از مرزهای تردد زائران به سمت کربلای معلی برای سومین سال متوالی افتخار بزرگی است که امیدواریم همواره بتوان از برکات آن بهره مند شویم.

استاندار کردستان تأکید کرد: مردم استان در جای جای استان خالصانه در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه اربعین سال جاری به میعادگاهی برای ابراز انزجار نسبت به رژیم کودک‌کش صهیونیستی تبدیل شده، گفت: اربعین یک حرکت جهانی است که گسترده دینی و مذهبی داشته و به مرور از مرزها دین مبین فرا می‌رود و تمام اعتقادات را به خود جذب خواهد کرد.

شناسه خبر 85881


Error
Whoops, looks like something went wrong.