شناسه خبر:58462
1401/5/12 08:31:21
استاندار با قدردانی از حماسه مردم همدان در استقبال از رئیسی مطرح کرد:

14000 میلیارد تومان اعتبار، نتیجه سفر رئیس‌جمهور به همدان

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: مجموع مصوبات و اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهور برای استان درنظر گرفته شد، مشتمل بر 179 طرح با بیش از 14 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به سی‌‌‌‌‌‌‌‌‌امین سفر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به استان همدان در هفته گذشته، این سفر را ماندگار و تاریخی توصیف کرد و یادآور شد: مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین حماسه بزرگی آفریده و استقبال باشکوهی از آیت‌الله رئیسی داشتند که حضور آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: حضور مردم در استقبال از رئیس‌جمهور یک مفهوم خاص داشت؛ اینکه دولت سیزدهم برای گسترش عدالت و رفع تبعیض به میدان آمده و مردم با استقبال گرم خود نشان دادند در هر شرایطی و با همه سختی‌‌ها، پیوندی ناگسستنی با آرمان‌‌‌های امامین انقلاب دارند.

استاندار همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به خرسندی رئیس‌جمهور از این سفر و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید، هفته خبرنگار را تبریک گفته و به تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور در همدان پرداخت.

قاسمی‌فرزاد گفت: ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره مردم با رئیس‌جمهور در طول این سفر و حضور دکتر رئیسی و وزرا در مرکز استان و شهرستان کبودراهنگ نمایشی از وحدت، انسجام و همدلی مردم و مسئولان بود.

وی با تأکید بر اینکه چنین همدلی و وحدتی در استان نیز بین مسئولان وجود دارد، تصریح کرد: تمامی تقسیمات سیاسی کشور مورد توجه رئیس‌جمهور و وزرا قرار گرفت تا جایی که در برخی از شهرستان‌ها دو وزیر با معاونان خود حضور داشته و پاسخگوی مردم بودند.

استاندار همدان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس رویدادهای خبری سفر رئیس‌جمهور، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی با حضور در پادگان نوژه و دیدار با خانواده تیزپروازان، ضمن قدردانی از تلاش این عزیزان در حراست از آسمان ایران عزیز، یک پیام روشن به جهان مخابره کرد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنان خود در این پایگاه اظهار کرد هر بداندیشی که به کشور ما نگاه خصمانه داشته باشد، پشیمان خواهد شد و از هر نقطه‌ای که کشور ما را مورد تعرض قرار دهد، از همان نقطه مورد تهاجم ما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیدار سرزده رئیس‌جمهور از روستای کردآباد که قطب تولید پوشاک است، اذعان کرد: استقبال از رئیس‌جمهور در نقاط مختلف ولایتمداری مردم همدان را نشان داد.

استاندار همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری ساختار ارتباطات مردمی با رئیس‌جمهور، ابراز کرد: به‌کارگیری 800 کاربر در راستای پاسخگویی به مردم در دو شیفت، 200 سیستم آنلاین برای ثبت خواسته‌های مراجعان و تعداد 29 مرکز ارتباطات مردمی در وزارت‌های تابعه آن‌ها ازجمله تدابیری بود که در مدت حضور هیئت دولت در استان اندیشیده شد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: به‌کارگیری نیروهای متعدد برای تهیه گزارش از این مراکز و نظارت بر آن‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این راستا بود که درمجموع تعداد 40 هزار و 956 تماس مردمی با سامد برقرار و 37 هزار و 456 مورد آن ثبت شد.

وی یادآور شد: بیش از 56 هزار نامه مردمی نیز گرفته شده و بیش از 85 هزار درخواست به ثبت رسید.

استاندار همدان اعلام کرد: تعداد نامه‌ها و تماس‌ها درمجموع بالغ‌بر 71 هزار و 433 مورد بود که برای بررسی و رسیدگی به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شد.

قاسمی‌فرزاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 6 ماه پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها شناسایی و گزارش آن‌ها بر اساس کاربرگ‌های منسجمی تهیه شد، اذعان کرد: مبنای ما در احصای تعداد این پروژه‌ها، پیشرفت بیش از 50 درصد آن‌ها بود که البته یک هفته قبل از حضور آیت‌الله رئیسی نمایندگان حوزه اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری در همدان حاضر شده، پروژه‌ها را بررسی کرده و برخی را از فهرست پیشنهادی خارج کردند.

وی متذکر شد: بر این اساس حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی‌شده این پروژه‌ها واجد شرایط برای جذب اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری شناسایی شدند.

استاندار همدان افزود: مجموع مصوبات و اعتباراتی که در این سفر برای استان درنظر گرفته شد، مشتمل بر 179 طرح عمرانی و فرهنگی با بیش از 14 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بود که مورد تأیید قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد در ادامه تشریح کرد: 13 طرح برای آموزش‌وپرورش با اعتبار 875 میلیارد تومان، 61 میلیارد تومان برای پایش و امنیت استان، 12 طرح برای حوزه بهداشت و درمان با یک‌هزار و 320 میلیارد تومان اعتبار و چهار طرح برای اداره‌ کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعتبار 143 میلیارد تومان درنظرگرفته شد.

وی با بیان اینکه برای جهاد کشاورزی دو هزار میلیارد تومان، اداره صنعت، معدن و تجارت 384 میلیارد تومان و دادگستری 47 میلیارد تومان در این سفر درنظر گرفته شده، افزود: راه و شهرسازی با سه هزار و 500 میلیارد تومان، رتبه نخست دریافت اعتبارات را از آنِ خود کرد که مهم‌ترین پروژه این حوزه، چهارخطه کردن محور همدان به علیصدر خواهد بود.

استاندار همدان با اشاره به 22 طرح با اعتبار 346 میلیارد تومان در رابطه با حوزه وزارت علوم، گفت: 12 طرح با اعتبار 304 میلیارد تومان برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، 120 میلیار تومان برای چهار طرح حوزه انتظامی و وزارت کشور، 350 میلیارد تومان برای حوزه میراث فرهنگی، 253 میلیارد تومان در حوزه نفت و دو هزار و 246 میلیارد تومان در حوزه نیرو نیز از دیگر مصوبات بوده است.

قاسمی‌فرزاد یادآوری کرد: 184 میلیارد تومان در حوزه ورزش‌وجوانان، 25 میلیارد تومان برای بنیاد شهید، 23 میلیارد تومان برای معاونت زنان، 70 میلیارد تومان برای حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، 26 میلیارد تومان برای حوزه محیط‌‌زیست، 430 میلیارد تومان در حوزه بنیاد مسکن، 30 میلیارد تومان برای کمیته امداد، 30 میلیارد تومان برای بنیاد مستضعفان و 30 میلیارد تومان نیز برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اعتبار 26 میلیارد تومانی برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تومان برای سازمان زندان‌ها، 120 میلیارد تومان برای صداوسیمای مرکز همدان، 10 میلیارد تومان برای بهزیستی، 38 میلیارد تومان برای بسیج سازندگی و 40 میلیارد تومان نیز برای جمعیت هلال‌احمر درنظر گرفته شده است.

استاندار همدان در پاسخ به سؤال خبرنگار سپهرغرب مبنی بر اینکه تکلیف طرح جامع شهری با الحاق 680 هکتاری زمین به حریم شهری همدان چه خواهد شد؟ گفت: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر ایراداتی به این طرح وارد کرده بودند که جلسات متعددی برگزار و مشاور مکلف بازنگری در این طرح شده که مراحل آن درحال طی شدن است.

شناسه خبر 58462