گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:6113
توصیه محققان؛

ارتباط مصرف سبزیجات پهن برگ با کاهش روند زوال شناختی

ارتباط مصرف سبزیجات پهن برگ با کاهش روند زوال شناختی

سپهرغرب، گروه سلامت: تحقیق اخیر نشان می‌دهد مصرف یک وعده سبزیجات پهن‌برگ در روز با کُندشدن روند زوال شناختی ناشی از افزایش سن مرتبط است.

محققان دانشگاه راش شیکاگو در مطالعه‌ای به بررسی 960 فرد با میانگین سنی 81 سال که بدون علامت زوال عقل بودند پرداختند.

آنها دریافتند در بین این شرکت‌کنندگان، افرادی که بیشتر سبزیجات پهن‌برگ مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که سبزیجات نمی‌خوردند از لحاظ شناختی و ادراکی 11 سال جوان‌تر بودند.

به گفته محققان، سبزیجاتی نظیر انواع کلم و اسفناج سرشار از منابع محافظ ادراک و شناخت نظیر فولات، فیلوکینون، نیترات، α-توکوفرول، کامپفرول و لوتئین هستند که بسیار برای حفظ سلامت مغز مفید هستند.

 

ارسال نظر

سوال: اولین روز هفته؟ shanbe

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار