شناسه خبر:62115
1401/8/14 08:55:09
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان:

روی تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان تمرکز کنید

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین 6 ساحت نظام تربیتی تعریف‌شده، گفت: روی تربیت سیاسی و اجتماعی تمرکز کرده و با همکاری مجلس، اهل فکر و صاحبنظران فارغ از جناح بازی سیاسی در این بخش کار کنید.

روز پنج‌شنبه شورای آموزش و پرورش استان همدان با حضور معاون سیاسی استاندار، حجت‌الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد.
  رشد هفت برابری بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش دارد، عنوان کرد: براین اساس و با رشد هفت برابری تاکنون رقمی افزون به 38 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش کشور اختصاص یافته است.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، به عنوان یکی از خواسته‌های مغفول این قشر در دولت‌های گذشته تصریح کرد: دولت سیزدهم با همکاری نمایندگان مجلس این طرح ویژه فرهنگیان را مورد توجه قرار داده و وارد فاز عملیاتی کرده است.
وی در ادامه سخنان خود به ضرورت تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز در سطح استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: 17 مدرسه کانکسی در استان داریم که بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش قرار است که تمامی مدارس کانکسی در استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جمع‌آوری و فضای آموزشی مناسب جایگزین شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: ضرورت نوسازی برخی مدارس در مناطق محروم استان بر کسی پوشیده نیست و باید برای پیشبرد اهداف در این بخش تلاش کرد، ضمن اینکه نباید از بُعد پرورش نیز غافل بود و با توجه به پرورش اعتقادی و تربیتی دانش‌آموزان به اختصاص ردیف‌های بودجه در حوزه دین و پرورش دانش‌آموزان نیز توجه ویژه داشت.
  اجرای طرح امین در مدارس ضامن هدایت و تربیت صحیح دانش‌آموزان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با گرامیداشت روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا عنوان کرد: کار کردن در شرایط فعلی جامعه سخت بوده و با محدودیت‌های فراوانی روبروست لذا باید کار کردن در حوزه اجرایی را سخت اما ممکن دانست.
حسن رضانیا ادامه داد: مسئله‌ای که با اغتشاشات اخیر و درگیر کردن کشور طی دو ماه اتفاق افتاد این را به همه ما ثابت کرد که باید به جایگاه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته و بر دانش‌آموز و مدرسه تمرکز کنیم، راهکارها هم با شرایط موجود کاملا مشخص است.
وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان داده که دشمن از ظرفیت فضای مجازی در کشور علیه خودمان استفاده می‌کند و ما بستر را برای تهاجم فراهم کرده‌ایم، درحالیکه باید از دانش‌آموزان در برابر خطرات و هجمه‌های تبلیغاتی که آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، بیشتر مراقبت کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین 6 ساحت نظام تربیتی تعریف شده، خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: روی تربیت سیاسی و اجتماعی تمرکز کرده و با همکاری مجلس، اهل فکر و صاحبنظران فارغ از جناح بازی سیاسی در این بخش کار کنید. کار کردن در این بخش، در گام اول مستلزم پذیرش قصورات و سپس برنامه‌ریزی است.
رضانیا با تأکید بر ضرورت اجرای «طرح امین» در مدارس، اظهار کرد: امروز ساحت تربیت وارد رسانه شده و فقط خانواده و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان موثر نیستند این مسئله را در برنامه‌ریزی‌های خود مورد توجه قرار دهید.
وی روحانیت را پشتوانه فکری نظام توصیف کرد و گفت: طرح امین را با جدیت پیگیری و اجرا کنید، همه ما باید زمینه حضورمبلغان را در مدارس فراهم کنیم تا دانش‌آموزان را بر مدار عقلانیت و اندیشه‌ورزی هدایت کنند.
   همکاری با حوزه علمیه برای تامین نیروی پرورشی مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با بیان ضرورت جایگزین شدن معلمانی که در حال بازنشستگی هستند، تاکید کرد: سال گذشته 2 هزار و 100 معلم بازنشسته و یک‌هزار ورودی داشتیم که این مساله تامین معلم مورد نیاز را دچار مشکل کرده است.
محمود نقوی به بحران کمبود آب در شهر همدان نیز اشاره کرد و گفت: قبل از شروع سال تحصیلی همه مدارس موظف به تهیه منبع آب شدند تا کمبودی در تامین آب شرب دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.
وی در پایان سخنان خود به همکاری با حوزه علمیه برای تامین نیروی پرورشی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: در نظر داریم از روحانیت در مدیریت مدارس استفاده کنیم. اجرای طرح امین را نیز با جدیت و قوت پیگیری خواهیم کرد.

شناسه خبر 62115