شناسه خبر:65387
1401/11/6 09:30:26
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مشکلات خُرد مردم در ایام دهه فجر برطرف شود

سپهرغرب، گروه خبر - مینو جعفری ممتاز: نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه طی ایام دهه فجر تلاش شود تا مشکلات جزئی مردم حل شود، گفت: حل برخی مسائل کشوری در اختیار ما نیست، اما می‌توان گاهی با حل مشکلات جزئی در بین اهالی یک محله، نشاط اجتماعی ایجاد کرد.

سپهرغرب، گروه - مینو جعفری ممتاز : حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر استان همدان با تأکید بر اینکه بعد از دهه فجر یک جلسه برای ارزیابی گزارشات تشکیل شود، اظهار کرد: باید بررسی شود تا تمام برنامه‌ها اجرا شود، زیرا برنامه‌های ارزشمندی هستند.
وی عنوان کرد: تلاش شود تا در روز راهپیمایی با برپایی میز خدمت و موکب در طی مسیر به مردم خدمات‌رسانی ‌شود، همچنین برنامه‌هایی همچون تئاتر و سرودهای انقلابی برگزار شود تا مردم در طی مسیر خسته نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های دهه فجر پیوست رسانه‌ای داشته باشند، گفت: برنامه‌ها حتماً در فضای مجازی منعکس شوند و پیوست رسانه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در این ایام تلاش شود تا مشکلات جزئی مردم حل شود، افزود: حل برخی مسائل کشوری در اختیار ما نیست، اما می‌توان گاهی با حل مشکلات جزئی در بین اهالی یک محله، نشاط اجتماعی ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بعضی از مشکلات جزئی سال‌ها در سطح شهر باقی مانده‌اند، تصریح کرد: حل این مشکلات نیاز به بودجه اساسی ندارد؛ فقط یک مدیریت می‌خواهد تا بتوان مردم را امیدوار کرد، به‌طور مثال شهرداری در بحث آزادسازی وسایل ضبط‌شده تخفیف‌هایی اعمال و مشکلات جزئی بسیاری از مردم را حل کند.
   رویکرد برنامه‌های دهه فجر مردم‌محور باشد
استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه دهه فجر امسال با ویژگی‌های خاصی همراه است، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توانستیم از اقدامات پیچیده دشمنان که بسیار برنامه‌ریزی‌شده بود، عبور و دشمنان را مأیوس و ناامید کنیم.
علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به ضعف پارلمان اروپا در اقدام بر علیه سپاه پاسداران، گفت: دشمنان امروز حرف از برجام می‌زنند و این نشان می‌دهد تمام طراحی‌های شیطنت‌آمیز آنان برملا شده و این اتفاق در سایه وحدت و انسجام ملت ایران اتفاق افتاده است‌.
وی با بیان اینکه خداوند خیر و برکت را در وحدت و انسجام گذاشته است، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید همه توان خود را برای تبیین دستاوردهای انقلاب در بحث آزادی، سربلندی و سرافزازی در عرصه‌های مختلف به‌کار گیرند.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری جلساتی در راستای جهاد تبیین، گفت: در ایام دهه فجر جلسات مفصلی با موضوع جهاد تبیین با حضور ائمه جمعه، مدیران مدارس، دانشگاهیان، معلمان و اقشار تأثیرگذار برگزار خواهد شد‌.
وی با اشاره به افتتاح 956 پروژه در ایام دهه فجر در سطح استان همدان، ابراز کرد: این موارد نشان‌دهنده آن است که دولت سیزدهم با تمام تنگناها، توانسته اقدامات مؤثری انجام دهد.
قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: در بحث درمانی نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته و در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همدان نیز بر این موضوع و افتتاح پروژه بیمارستان اکباتان تأکید کردند.
وی با بیان اینکه اجرای بیش از 870 عنوان پروژه فرهنگی در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای ایجاد شورونشاط اجتماعی است، گفت: رویکرد برنامه‌ها باید مردم‌محور باشد و تمام دستگاه‌های اداری موظف هستند فضاسازی مناسبی داشته باشند.
استاندار همدان با تأکید بر جدی گرفتن تکبیر شب 22 بهمن‌ماه، عنوان کرد: در طول این 10 روز در هر شهرستان یک روز حضور خواهیم یافت و پروژه‌های عمرانی را افتتاح خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها برای جامعه هدف برنامه مفصلی داشته باشند تا دهه فجر امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود‌.
* دستاوردهای مادی و معنوی نظام را برای مردم بیان کنیم
معاون سیاسی اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما مکلف هستیم با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد، به بهترین شکل برنامه‌های دهه فجر را برگزار و باید با استفاده از این فرصت بسیار مناسب دستاوردهای مادی و معنوی نظام را برای مردم بیان کنیم.
حسن رضانیا با تأکید بر خنثی‌سازی تهاجمات دشمنان، گفت: دشمن دنبال این است که مردم را از نظام جدا کند، مخصوصاً در حوزه رسانه‌ای به دنبال کم‌رنگ کردن دستاوردها و ایجاد مانع در راه تعالی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن بداند ملت ما بیدار است و پاسدار خون شهدا، امام راحل و سیاست‌گذاری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مقتدرانه پیش خواهید رفت و هیچ ابایی هم نخواهد داشت.
معاون سیاسی استاندار همدان ضمن تشکر از تلاش‌های کمیته‌های ستاد دهه فجر، خاطرنشان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها کمک خواهد کرد تا یک دهه فجر پُرشور با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و با محور جهاد تبیین برگزار شود و باید آنچه که وظیفه ما نسبت به نظام و خون شهدا است را ادا کنیم.
   افتتاح بیش از 956 پروژه در سطح استان همدان
معاون عمرانی استاندار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه از ابتدای دی‌ماه سال جاری مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها برای هماهنگی برنامه‌های دهه فجر صورت گرفته است، گفت: در دهه مبارک فجر امسال شاهد افتتاح بیش از 956 پروژه در سطح شهرستان‌ها با اعتباری بالغ‌بر 34 هزار میلیارد و 994 میلیارد و 228 میلیون ریال خواهیم بود که به‌صورت شهرستانی احصا شده است.
فرزاد تیموری با بیان اینکه 150 پروژه با اعتباری بالغ‌بر هشت هزار میلیارد و 519 میلیارد و 226 میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهند شد، گفت: جمع کل پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی حدود 43 هزار میلیارد و 513 میلیارد و 454 میلیون ریال است.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف نیز پروژه‌هایی را افتتاح خواهند کرد که با سیاست‌گذاری استاندار، در طول ایام دهه فجر شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها خواهیم بود.
معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دستورالعمل خاصی از جانب وزارت کشور تعیین و به تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ و کمیته آذین‌بندی در معاونت تشکیل و پیگیری شده؛ با همکاری نزدیک فرمانداران آذین‌بندی و فضاسازی مناسب طی ایام دهه فجر در سطح شهرها انجام شود.
   اجرای بیش از 870 برنامه فرهنگی
غلامرضا فریدونی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه عنوان کرد: در ایام‌الله دهه فجر 12 دستگاه مهم فرهنگی بیش از 870 برنامه اجرا خواهند کرد.
   برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار در استان همدان
فاطمه ستاری‌نوید، معاون امور بانوان استانداری همدان نیز در این جلسه از برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار در روز 17 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: نشست‌های گفتمان‌سازی، معرفی الگوهای برتر، دیدار با خانواده معظم شهدا و اجتماع دختران زینبی، ازجمله برنامه‌های این دهه است.
   تکبیر شب 22 بهمن‌ماه، پُرشور برگزار شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال دو برابر سال‌های گذشته برای دهه فجر برنامه برگزار کردیم، افزود: خروجی این جلسات هم باید مؤثر باشد و دو برابر خروجی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان با تأکید بر اینکه تمامی برنامه‌های کمیته‌‌ها باید عملیاتی شود، گفت: میز خدمت علاوه‌بر مساجد در مجالس جشن و در محلات برپا شود، همچنین با توجه به نقش مهم تکبیر شب 22 بهمن‌ماه در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان، باید اقداماتی صورت گیرد تا صدای تکبیر از همه مساجد شنیده شود و همچنین اهالی مجتمع‌های مسکونی به‌طور خودجوش شعار دهند.
وی با بیان اینکه با توجه به قرارگیری در ماه رجب برنامه‌های 22 بهمن‌ماه باید شادی‌آفرین باشند، تصریح کرد: با توجه به توهین‌های اخیری که به قرآن شده است، کمیته‌های قرآنی برنامه‌های مناسبی برگزار کنند؛ کمیته ورزش و جوانان سعی کند امسال از ظرفیت تمام رشته‌های ورزشی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه استفاده کند، همچنین تلاش شود درصورت مساعد بودن شرایط جوی، در روز 22 بهمن‌ماه سطح شهر گلباران شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه امسال باید شاهد حضور پُرشور دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه باشیم، تصریح کرد: نمود و نماد جشن‌های دهه فجر باید در سطح شهر بارز باشد و آذین‌بندی مناسبی صورت گیرد.
   برگزاری کاروان‌های انقلاب در مدارس همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد، جشنواره‌های قرآنی برای قشر کودک و نوجوان و تجلیل از چهر‌ه‌های قرآنی و مبارزین انقلابی در ایام دهه فجر، گفت: در کمیته‌های فرهنگی بیشتر مبنا ایجاد ظرفیت برای نقش‌آفرینی هیئت‌های حسینی و تشکل‌های مردمی در بستر انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به برگزاری کاروان‌های انقلاب در مدارس، تصریح کرد: در این ایام اعزام مبلغین متخصص در سطح استان را خواهیم داشت، همچنین برگزاری لیگ فوتسال هیئت‌های حسینی، ایجاد همبستگی و نشاط اجتماعی در بین هیئت‌های حسینی، برگزاری گفت‌وگوهای شبانه در شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت اعتکاف در راستای هدفمند کردن حلقه‌های گفت‌وگو، از دیگر برنامه‌های این ایام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز از برگزاری برنامه میهمانی لاله‌ها در روز پنجشنبه 13 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به‌ویژه شهدای انقلاب و هماهنگی با صداوسیما برای برگزاری نشست‌هایی با خانواده این شهدا و همچنین نخبگان شاهد و ایثارگر، در این ایام صورت خواهد گرفت.
مجید صفدریان عنوان کرد: در بحث اعزام راویان شاهد و ایثارگر به محافل و مساجد مجموعه پیام‌آوران ایثار آمادگی دارد در طول ایام سال برای مردم روایتگری داشته باشد.
محمدرضا خوش‌گفتار، مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره‌ رسانه‌ای همراه با پویش مردمی در راستای ترغیب مردم به انتشار مطالبی درخصوص خدمات دولت و نظام خبر داد و گفت: نشست خبری استاندار و معاونین مربوطه جهت انعکاس هرچه بهتر خدمات در این ایام برگزار خواهد شد.
احمد شانیان، رئیس سازمان صمت استان همدان نیز با اشاره به افتتاح 25 واحد صنعتی و معدنی در این ایام، اظهار کرد: تاکنون بیش از 20 تور راهیان پیشرفت با حضور اعضای بسیج دانشجویی برگزار کردیم که این تورها در ایام دهه فجر نیز برگزار خواهد شد.
وی افزود: آذین‌بندی بازار و مراکز خرید، برگزاری نمایشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان، میز خدمت، نشست جهاد تبیین با اصحاب رسانه و دیدار با خانواده شهدا، از دیگر برنامه‌ها در ایام دهه فجر است.
مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اعلام تولید محتواهایی برای انتشار در رسانه‌های استان همدان، گفت: در این ایام شاهد برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم و موسیقی فجر مانند گذشته خواهیم بود و جشن انقلاب نیز در سطح استان برگزار می‌شود‌.
یوسف شعبانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به برگزاری 60 برنامه در سطح استان و شهرستان‌های تابعه در ایام دهه فجر، عنوان کرد: در روز 19 بهمن‌ماه جشنواره‌ای در راستای حمایت از فعالین قرآنی، کارگران و کارفرمایان برگزار خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: در کمیته‌های همیاری و سازمان‌های حمایتی جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً 44 برنامه به‌مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد معیشتی و خدمات‌رسانی به محرومین استان برگزار خواهد شد.
محمدرسول شیخی‌زاده تصریح کرد: در بحث مسکن نیازمندان، 92 واحد در کمیته امداد و 550 واحد مقاوم‌سازی در حوزه بنیاد مسکن تحویل خانواده‌های محروم خواهد شد.

شناسه خبر 65387