شناسه خبر:71769
1402/5/1 11:35:58

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام گفت: 300 نفر نیروهای حوزه خدمات شهری؛ فضای سبز و تأسیسات شهرداری ایلام جهت خدمات‌رسانی به زائران ساماندهی شده‌اند.

افشین مظفری روز شنبه اظهار کرد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی مانند کله قندی، چشم گربه‌ای، نیوجرسی و دیگر اقلام ترافیکی با هدف هدایت زائران و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول مسیر برای ورود و خروج زائران در مسیر ایلام- مهران از دیگر برنامه‌های شهرداری ایلام است.وی یادآور شد: گلکاری و ایجاد چمن طبیعی در مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام برای زیباسازی منظر و فضای سبز شهری قبل از اربعین انجام می‌گیرد.

شهردار ایلام ادامه داد: دو ایستگاه صلواتی با 30 غرفه در مبادی ورودی و خروجی ایلام در مسیر رفت و برگشت زائران دایر می‌شود و دو باب نمازخانه نیز به مساحت 150 تا 200 متر مربع با ظرفیت پذیرش 250 نفر در شبانه‌روز برای اقامه نماز جماعت و استراحت زائران و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی در نظر گرفته شده است.

مظفری افزود: برنامه‌های فرهنگی، ورک‌شاپ، عکاسی، دلنوشته، اجرای نمایش خیابانی، مراسم سنتی چَمَر و تئاتر آیینی با موضوع اربعین در حوزه فرهنگی توسط شهرداری ایلام و با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط برای زائران برگزار خواهد شد.

وی در مورد سرویس‌های بهداشتی هم توضیح داد: تعداد 125 چشمه دستشویی ثابت در طول مسیر میدان ارغوان تا شهر مهران ایجاد شده که تا قبل از اربعین این تعداد به 200 چشمه افزایش خواهد یافت.

شهردار ایلام اضافه کرد: 25 کانتینر سرویس بهداشتی 6 چشمه‌ای و 30 کانتینر یک چشمه‌ای سیار در طول مسیر ایلام- مهران برای نصب در اماکن اضطراری تهیه شده و در کنار این چشمه‌های بهداشتی حمام نیز تعبیه شده است.

مهران به‌عنوان امن‌ترین، نزدیک‌ترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور به عتبات عالیات است و در ایام اربعین 70 درصد زائران از این مرز تردد می‌کنند.

شناسه خبر 71769