شناسه خبر:72486
1402/5/24 09:46:01

شهردار جورقان گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا مسیر فرودگاه همدان تا جورقان در اختیار شهرداری جورقان قرار گیرد تا اقداماتی همچون زیباسازی شهری و جمع‌آوری گاردریل‌های میانی را انجام دهیم که فضای جدیدی را برای یکی از ورودی‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین ایجاد کنیم.

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی : داود احمدی به‌‌مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار با اعضای تحریریه گروه خبری سپهرغرب دیدار کرد و ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا مسیر فرودگاه همدان تا جورقان در اختیار شهرداری جورقان قرار گیرد تا اقداماتی همچون زیباسازی شهری و جمع‌آوری گاردریل‌های میانی را انجام دهیم که فضای جدیدی را برای یکی از ورودی‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین ایجاد کنیم.

* سومین زمین چمن جورقان درحال ساخت است

احمدی با بیان اینکه سومین زمین چمن جورقان در مدرسه شهیدرجایی درحال ساخت است، اظهار کرد: دیگر موضوع پیش روی شهرداری جورقان، کلنگ‌زنی بوستان یک هکتاری در شهر خواهد بود.

* ارتقای رتبه شهرداری جورقان

وی با اشاره به اینکه درجه شهرداری جورقان بعد از 11 سال از چهار به پنج ارتقا یافته است، عنوان کرد: تاکنون بالای 60 درصد از بودجه درنظر گرفته‌شده برای شهر جوقان محقق شده است.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: بالغ‌بر 60 هزار متر مربع در مدت‌زمان 20 ماهه تفکیک و تحویل مالکان شده است؛ بعد از این تفکیک پیگیری‌های لازم برای زیرساخت‌های لازم و سایر امور این املاک تملیکی صورت گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد بازار بنکداران در نزدیکی شهر جورقان، گفت: با وجود اینکه این شهرک صنعتی در این منطقه‌ ایجاد شد، به‌دلیل وجود مصوبات قانونی، هیچ عوارضی به شهرداری پرداخت نشد؛ این مجموعه به‌صورت صنفی به شهرداری واگذار شد که هیچ واحد صنعتی در آن مشغول به فعالیت نیست و این فضا مورد بی‌مهری دستگاه‌های متولی قرار گرفت.

شهردار جورقان در ادامه با اشاره به اینکه بازار بنکداران ظرفیت خوبی برای استان و غرب کشور است، توضیح داد: با وجود اینکه ما هیچ‌گونه عوارضی از شهرک بنکداران دریافت نکرده‌ایم، انتظار می‌رود ترافیک این منطقه را شهرداری جورقان پیگیر کند! با آغاز کار این شهرک، ترافیک نیز افزایش می‌یابد.

احمدی افزود: به دنبال ایجاد فضای سبز و زیباسازی شهری هستیم که درخت‌کاری و روشنایی لازم را برای آن انجام دهیم و درنظر بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: موافقت‌های ضمنی شهرستانی گرفته شده و منتظر تصویب آن‌ها از سوی کمیته‌های مورد نظر هستیم تا ورودی شهر از غرب کشور را اعم از زیباسازی و سامان‌دهی مغازه‌های مسیر، مورد توجه قرار دهیم.

 

شناسه خبر 72486