شناسه خبر:75861
1402/8/23 11:52:23

سپهرغرب، گروه خبر؛ سمیرا گمار: مخترع همدانی دارنده نشان جهانی هشتمین دوره‌ مسابقات مخترعان جهان در کشور کانادا این نشان را به شهدای غزه تقدیم کرد.

مخترع اسدآبادی که با کسب نشان نقره در هشتمین دوره‌ مسابقات مخترعان جهان در کشور کانادا افتخارآفرینی کرد، در توضیح اختراع خود به خبرنگار گروه خبری سپهرغرب گفت: استئوارتریت یکی از بیماری‌های رایج در جهان است که سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف ازجمله پوکی استخوان و شکستگی، به این بیماری مبتلا می‌شوند و راه‌های درمان بسیار کمی برای آن وجود دارد و بیشتر راهکارها برای کاهش درد و تسکین ناحیه آسیب‌دیده است.

 

علی موسوی خاطرنشان کرد: تیم تحقیقاتی ما موفق شد گجتی را جهت بهبود دردهای استئوارتریت در نواحی زانو طراحی کند که این گجت به زانو بسته شده و از طریق پالس‌های الکتریکی، گردش خون را در ناحیه تاندون‌ها و عضلات آسیب‌دیده زانو افزایش می‌دهد و حرارت ملایم ایجادشده، باعث کاهش دردهای عضلانی در ناحیه آسیب دیده می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه گجت مذکور را می‌توان در هر زمان و‌ مکانی مورد استفاده قرار داد، تصریح کرد: این گجت برای استفاده کافی است روی زانو بسته شود‌ و نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی و‌ مضر نیست.

 

این افتخارآفرین ایرانی سپس با اشاره به اینکه در مسابقات the International Invention Innovation Competition in Canada, ICAN 2023 تیم ما موفق شد نشان نقره را از آنِ خود کند، اذعان کرد: بنده بعد از اتفاقاتی که در غزه رخ داد، تصمیم گرفتم نشان خود را در حمایت از مردم غزه به شهدای آن تقدیم کنم که اگرچه ممکن است برای ادامه تحصیل من در خارج از کشور مشکلاتی ایجاد کند، اما با افتخار و یقین این کار را انجام دادم.

 

 

شناسه خبر 75861