شناسه خبر:79412
1402/11/24 11:31:41
رئیس هیئت امنای مسجد جامع سنندج خبر داد؛

هنر دست بانوان کردستانی زینت‌بخش مسجد جامع سنندج

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیأت امنای مسجد جامع سنندج گفت: خیرین زیادی به مسجد جامع سنندج برای ارتقای فعالیت‌های آن کمک می‌کنند و برخی بانوان هنر دستان خود را به این مسجد اهدا می‌کنند.

سید مهدی تخت فیروزه اظهار کرد: نیک‌اندیشی مردم شهرستان سنندج زبانزد است و این مردم همواره در امور خیر مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به حمایت رضایت‌بخش خیرین به مسجد جامع سنندج بیان کرد: خیرین از مسجد جامع سنندج حمایت دارند و افرادی هستند که بخشی از اموال یا حقوقشان را وقف مسجد کرده‌اند و این بیانگر خیرخواهی مردم این شهر است.

رئیس هیئت امنای مسجد جامع سنندج افزود: بخشی از خیرین این مسجد را بانوان خیری تشکیل می‌دهند که با بافتن سجاده سنتی و فرش، هنر دستان خود را وقف مسجد می‌کنند.

تخت‌فیروزه بیان کرد: عده‌ای از بانوان خیر فرش‌هایی را در مدت زمان 6 الی هشت ماهه به نیت وقف مسجد می‌بافند و به این مسجد اهدا می‌کنند که همگی بیانگر جایگاه مسجد نزد مردمان این دیار است.

*برگزاری کلاس‌های روزانه قرآنی کریم در مسجد جامع

وی با اشاره به فعالیت‌های این مسجد در برگزاری فعالیت‌های قرآنی اعلام کرد: در حال حاضر علاوه بر اقامه نماز جماعت در مسجد جامع سنندج، در تمامی روزهای هفته هر روز کلاس‌های آموزش احکام و قرآن کریم در نوبت صبح برای بانوان و در شیفت بعدازظهر برای آقایان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت امنای مسجد جامع سنندج اضافه کرد: این کلاس‌ها بدون هیچ چشمداشتی توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود و در حال حاضر حدود 110 نفر در کلاس‌های آموزشی در حال یادگیری قرآن کریم هستند.

شناسه خبر 79412