شناسه خبر:79671
1402/12/1 11:22:12
مدیر پژوهشکده هنر و رسانه در غرفه روزنامه سپهرغرب عنوان کرد:

دنیای امروز، دنیای رسانه‌ها است

مدیر پژوهشکده هنر و رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در زندگی مردم دارند، بیان کرد: دنیای امروز، دنیای رسانه‌ها است، اما در برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نسبت به سال‌های گذشته شاهد ضعف‌های اساسی هستیم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : سیدافضل میرلوحی عصر دوشنبه با حضور در غرفه روزنامه سپهرغرب در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در زندگی مردم دارند، بیان کرد: دنیای امروز، دنیای رسانه‌ها است، اما در برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نسبت به سال‌های گذشته شاهد ضعف‌های اساسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درخصوص زمان برگزاری نمایشگاه با تأخیر بوده است، ادامه داد: در جهان حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌ها بوده؛ حیطه کار خبرنگاری پُرمسئولیت و مفصل است.

مدیر پژوهشکده هنر و رسانه ضمن گلایه‌مندی از عدم قرار دادن امکانات برای غرفه‌داران و فراهم نبودن زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه، افزود: در این دوره آن‌طور که شایسته نمایشگاه رسانه باشد، اتفاق خوبی رقم نخورده است.

میرلوحی با بیان اینکه نمایشگاه رسانه در 6 سال گذشته برگزار نشده بود، عنوان کرد: نیاز بود که در برگزاری این دوره از نمایشگاه نیز با شتاب و عجله حرکت نمی‌شد و در فرصت بهتر و مناسبی این نمایشگاه را برگزار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه عنوان این نمایشگاه «نمایشگاه رسانه‌های کشوری» است، خاطرنشان کرد: وقتی عنوان کشوری برای نمایشگاه مطرح می‌شود، باید به اندازه همین عنوان کار انجام شود.

مدیر پژوهشکده هنر و رسانه برگزاری نمایشگاه مطبوعات در گذشته را بسیار مفصل‌تر از نمایشگاه رسانه بیان کرد و گفت: در گذشته که نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شد، شاهد برگزاری میز‌های گفت‌وگو بودیم و مردم نیز با حضور در این میزها، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح می‌کردند.

میرلوحی با بیان اینکه باید در این دوره از برگزاری نمایشگاه رسانه تفکیک روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری انجام می‌شد، ادامه داد: یکی دیگر از موارد ضعف در این دوره از نمایشگاه آن است که رسانه‌های کشوری با شهرستانی تلفیق شده و شناخت و معرفی آنان به‌سختی انجام می‌شود.

وی عدم وجود غرفه راهنما به تعداد کافی در این نمایشگاه را یک نقطه ضعف دانست و گفت: مردم هنگام ورود به نمایشگاه دچار سردرگمی بوده و از طرفی برخی از غرفه‌ها خالی هستند که جلوه بسیار بدی در نمایشگاه دارد.

مدیر پژوهشکده هنر و رسانه با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی عمومی برای حضور مردم در نمایشگاه رسانه بسیار حائز اهمیت است، افزود: صداوسیما به‌عنوان یک رسانه ملی باید در انعکاس این نمایشگاه وارد عمل شده و با توجه به فرصت باقی‌مانده، اطلاع‌رسانی انجام شود.

* دسته‌بندی موضوعی در نمایشگاه رسانه ضرورت دارد

مدیر داخلی پژوهشگاه فرهنگ و هنر نیز در این جلسه با بیان اینکه تقویت و توسعه تجهیزات ضرورت دارد، عنوان کرد: باید در زمینه غرفه‌آرایی نیز توجه خاصی در این نمایشگاه انجام می‌شد.

مجید کردلو دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها برای حضور در نمایشگاه را یک اقدام مهم و ضروری بیان کرد و گفت: باید برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نیز تمهیداتی درنظر گرفته می‌شد.

وی دسته‌بندی منطقه‌ای را یکی دیگر از اقدامات ابتکاری مؤثر در نمایشگاه دانست و افزود: چیدمان غرفه‌ها نیاز به یک برنامه اساسی و مهندسی‌شده داشت که به آن کامل توجه نشده است.

 

شناسه خبر 79671