شناسه خبر:85636
1403/5/16 16:26:58
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

فعالیت 375 هیئت ورزشی در استان همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون 52 هیئت ورزشی در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: با مجموع هیئت‌های ورزشی فعال در سطح شهرستان‌ها، این عدد به 375 هیئت ورزشی می‌رسد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

علی حقیقی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه هم‌اکنون 52 هیئت ورزشی در استان فعالیت دارند، ابراز کرد: با مجموع هیئت‌های ورزشی فعال در سطح شهرستان‌ها، این عدد به 375 هیئت ورزشی می‌رسد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مستمر این اداره نظارت بر مجموعه‌های ورزشی بخش دولتی و خصوصی طی سال است که درصورت وجود هرگونه تخلف براساس قوانین موجود با افراد متخلف و مجموعه‌ای که در آن تخلف صورت گرفته است، برخورد قانونی نیز صورت می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات یک‌ساله اصحاب رسانه استان که همواره اقدامات دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم می‌رسانند، ابراز کرد: مجامع ورزشی هیئت‌های ورزشی نیز به‌صورت مرتب برگزار می‌شود و مجمع هیئت شطرنج هم در هفتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه احکام برخی از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان در 6 ماهه دوم سال جاری به اتمام خواهد رسید، افزود: برای این هیئت‌های ورزشی نیز در موعد مقرر، مجمع برگزار شده و در این مجمع عملکرد هیئت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حقیقی ضمن قدردانی از فعالیت‌های مستمر رؤسای هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول دو سال اخیر شاهد برگزاری مسابقات مختلفی به میزبانی استان همدان و با پیگیری‌های هیئت‌های ورزشی بودیم که این موضوع به رشد اقتصادی استان و جذب گردشگر نیز کمک شایانی می‌کند.

وی از نظارت بر روند ساخت‌وساز پروژه‌های ورزشی استان در طول سال به‌منظور دریافت بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها خبر و ادامه داد: این بازدید‌ها از تمامی پروژه‌های درحال ساخت، نیمه‌کاره و در دست اقدام بوده و برای بررسی میزان پیشرفت پروژه تا دورترین روستاهای استان نیز سفر کرده و در جریان وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از افتتاح چند پروژه ورزشی در شهریورماه سال جاری به‌مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح چند زمین چمن مینی‌فوتبال در سطح برخی از شهرستان‌ها، افتتاح استخر شهرستان بهار، افتتاح زمین چمن شهرستان رزن و همچنین افتتاح استخر شهرستان نهاوند است که تاکنون 95 درصد این پروژه پیشرفت داشته و امید است که تا فرا رسیدن هفته دولت، بتوانیم قسمت‌های باقی‌مانده از این پروژه را نیز به سرانجام برسانیم.

حقیقی با بیان اینکه دولت سیزدهم شهیدرئیسی نگاه ویژه‌ای نیز به ورزش در روستاها داشته است، اشاره کرد: در طول این سه سال پروژه‌های ورزشی زیادی هم در سطح روستاها به سرانجام رسید و اعتبارات خوبی برای انجام این پروژه‌ها که نیاز روستاییان عزیز است، جذب شد.

وی داشتن تعامل و همکاری با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در راستای پیشبرد اهداف مجموعه را یک امر مهم و ضروری دانست و افزود: این همکاری‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم کمک‌هایی به جامعه ورزشی استان و همچنین جوانان عزیزمان داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از ارائه 23 میلیارد تومان اعتبار به هیئت‌های ورزشی استان در سال گذشته خبر و ادامه داد: همچنین به‌منظور تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معاونت جوانان نیز اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد و 800 میلیون تومان در اختیار دبیران سمن‌های استان قرار گرفت و برای واریز کمک‌هزینه‌های مربوط به هیئت‌های ورزشی و سمن‌ها هم باید شناسه ملی اختصاصی باشند که این اعتبارات به‌صورت مستقیم به حساب آن مجموعه واریز شود.

حقیقی از تجهیز 23 خانه ورزش روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: برای این تعداد خانه ورزش روستایی اعتباری بالغ‌بر 760 میلیون تومان هزینه شد؛ برای سال جاری نیز 18 خانه ورزش روستایی را جهت تجهیز مد نظر داریم که بخش قابل توجهی از این آمار در 6 ماهه نخست سال محقق شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار سفر ریاست محترم جمهوری به استان برای اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مبلغ 218 میلیارد تومان است، عنوان کرد: از مبلغ مصوب‌شده در این خصوص توانسته‌ایم تاکنون 63 میلیارد را جذب کرده و در راستای اجرای پروژه‌های مورد نظر هزینه کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از ارائه پنج میلیارد اعتبار از محل ردیف اعتبارات ملی برای تجهیز سالن ورزشی 15 هزار نفری سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ بخش قابل توجهی برای نصب دوربین‌های مداربسته، راه‌اندازی پیست موتورسواری و احیا و بازسازی زمین چمن هزینه شد؛ برای تعمیرات و تجهیز رختکن و سکو‌های سالن نیز نیاز به اعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد تومان است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی سالن ورزشی 15 هزار نفری شهیدسلیمانی کمبود نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: درحال حاضر فقط دو نفر در این مجموعه ورزشی مشغول به فعالیت هستند و برای توسعه برنامه‌های ورزشی در این مجموعه بزرگ، نیاز به افزایش نیروی انسانی متخصص داریم.

وی از ارائه آموزش‌های تخصصی و هدفمند به ورزشکاران استانی برای حضور در المپیک جهانی خبر داد و اشاره کرد: در این خصوص شاهد برنامه‌ریزی‌های منظمی هستیم و امید است که در چهار سال بعد، شاهد حضور ورزشکارانی از استان همدان در این المپیک باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ارزیابی هیئت‌های ورزشی استان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره است، عنوان کرد: این ارزیابی به‌صورت فصلی انجام شده و براساس معیار‌های موجود، به امتیازدهی و سطح‌بندی هیئت‌های ورزشی منجر می‌شود؛ در جلسه رؤسای هیئت‌های ورزشی استان نیز که چند روز قبل برگزار شد، تمامی این موارد را به اطلاع رؤسای هیئت‌های ورزشی استان رسانده‌ایم.

حقیقی با اشاره به فعالیت‌های هیئت فوتبال استان همدان به ریاست آقای عباس صوفی که هم‌اکنون به‌عنوان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مشغول به کار هستند، ابراز کرد: یک‌سال تا پایان حکم ریاست آقای صوفی باقی مانده است و براساس دستورالعمل موجود نیز فعالیت ایشان در این سِمت هیچ‌گونه منع قانونی ندارد.

وی از حضور تیم پاس همدان در لیگ دسته دو خبر داد و گفت: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و جلساتی که تاکنون در این خصوص برگزار شده است، شاهد تیم پاس در این رویداد بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به فوت بوکسور جوان ملایری در حین تمرین‌های ورزشی که جامعه ورزشکاران را به‌شدت ناراحت و غمگین کرد، ادامه داد: از ابتدای وقوع این حادثه هیئت بوکس و اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر موضوع بودند و در هنگام بستری در بیمارستان نیز چندین‌مرتبه اینجانب به عیادت این ورزشکار با اخلاق و محبوب رفتم و منتظر هستیم که جواب اداره کل پزشکی قانونی استان همدان نیز ظرف 40 تا 60 روز به دادستان محترم ارسال شود.

حقیقی در پایان با بیان اینکه خبرنگاران همواره زحمات زیادی را برای رشد فرهنگ و سطح آگاهی مردم متحمل می‌شوند، اشاره کرد: شفافیت در تمامی فعالیت‌های صورت‌گرفته از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره بوده و دستگاه‌های نظارتی استان نیز بر روند اقدامات این مجموعه اشرافیت کامل دارند.

* معرفی 10 هیئت ورزشی برتر استان همدان در سال گذشته

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته خبرنگار به اهالی رسانه حاضر در جلسه، عنوان کرد: از ابتدای آغاز دولت سیزدهم شاهد فعالیت‌های خوب و گسترده‌ای از سوی هیئت‌های ورزشی استان هستیم و این موضوع هرساله روند صعودی خوبی نیز دارد.

علی ضمیری‌کامل با بیان اینکه ارزیابی از هیئت‌های ورزشی استان به‌صورت مستمر درحال انجام است، خاطرنشان کرد: این ارزیابی در زمینه برگزاری مسابقات شهرستانی، اعزام به مسابقات ورزشی، اعزام و عضویت در تیم ملی، برگزاری دوره‌های آموزشی و غیره است.

وی از معرفی 10 هیئت برتر ورزشی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون 13 مجمع هیئت‌های ورزشی نیز برگزار شده است و در جلسات مجامع، گزارش فعالیت‌های صورت‌گرفته مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه تا پایان سال جاری چهار مجمع دیگر نیز در این استان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این مجامع شامل هیئت‌های شطرنج، هاکی، تنیس و بوکس است.

ضمیری‌کامل از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به میزبانی استان همدان در طول دو سال اخیر خبر داد و افزود: ان‌شاءالله این روند نیز استمرار خواهد داشت و در شهریورماه سال جاری شاهد برگزاری مسابقاتی در این استان خواهیم بود که قطعاً دستاورد‌های خوبی نیز خواهد داشت.

* فعالیت 145 سازمان مردم‌نهاد در استان همدان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون 145 سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز از این اداره در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال در طول یک‌سال گذشته 20 سمن جدید راه‌اندازی شد که در زمینه دریافت شناسه حقوقی برای این سمن‌ها رشد 55 درصدی را شاهد هستیم.

میلاد مرادی از انعقاد 90 تفاهم‌نامه توسط سازمان‌های مردم‌نهاد استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: در زمینه حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی نیز تاکنون به 32 طرح اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب وام‌های چهار درصد با بازپرداخت پنج‌ساله و دارای یک سال تنفس، اعطا شده است.

وی از برگزاری 112 ستاد سامان‌دهی امور جوانان و کمیته‌های ذیل این ستاد در سطح استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: برنامه اردوهای راهیان پیشرفت نیز به‌منظور آشنایی جوانان با ظرفیت‌های موجود در سطح استان و به‌ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیت پایدار به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از اعزام 100 نفری جوانان استان به اردوهای راهیان نور غرب کشور در طول یک‌سال گذشته خبر و ادامه داد: از ابتدای سال 1398 تا مردادماه سال 1402 فقط 15 مرکز مشاوره در این استان فعالیت داشت که هم‌اکنون این رقم به 30 مرکز افزایش یافته و همچنین 10 مرکز همسان‌گزینی نیز در سطح استان افتتاح شده است.

مرادی از برگزاری 360 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای 11 هزار نفر از جوانان خبر داد و افزود: همچنین در طول یک‌سال گذشته بیش از 700 جلسه مشاوره رایگان با موضوعات مختلف و در راستای تحکیم بنیان خانواده به همت این معاونت با حضور روان‌شناسان مجرب برگزار شده است.

وی از کسب پنج عنوان برتر استانی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در رویداد جایزه جوانی جمعیت خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در هفته جاری نیز شاهد آغاز فعالیت مجدد خانه جوان در سطح شهر همدان با برنامه‌هایی از قبیل مشاوره ازدواج، کافه گفت‌وگوی جوانان، دفتر هدایت شغلی، مرکز آموزش فرهنگی و هنری جوانان و غیره، خواهیم بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از شناسایی 200 مجموعه مردمی دارای مجوز و فاقد مجوز در سطح استان در قالب رویداد جامعه‌پرداز خبر داد و عنوان کرد: این مجموعه‌های مردمی ضمن هم‌افزایی و آشنایی با ظرفیت‌های موجود، اقدام به برگزاری برنامه‌های مشترک در سطح استان خواهند کرد.

مرادی از برگزاری پنج رویداد آموزش‌محور ازدواج با حضور اساتید کشوری در همدان خبر داد و ابراز کرد: برگزاری رویداد سکو با حضور مخترعین همدانی و همچنین رویداد از مهارت تا اشتغال از دیگر برنامه‌های این معاونت در طول یک‌سال گذشته است.

وی از برگزاری رویداد جهت با شعار «جوان، همت و تعالی» با حضور 150 نفر از جوانان نخبه استان در 17 مردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: این رویداد به‌منظور احصای نیاز‌های جوانان با حضور گروه‌های مردم‌نهاد و حلقه‌های میانی برگزار خواهد شد که از بین این افراد بعد از انجام فرایند آموزش، ارزیابی و مصاحبه، تعداد 12 نفر به ستاد‌های سامان‌دهی امور جوانان و همچنین هشت نفر به کارگروه‌های مشورتی راه پیدا خواهند کرد و نخبگان جوان در رویداد‌های بین‌المللی نیز که در آینده برگزار خواهد شد، حضور دارند.

در پایان این برنامه از خبرنگاران و عکاسان خبری حاضر در جلسه و همچنین پیشکسوتان حوزه خبرنویسی ورزشی به‌مناسبت هفته خبرنگار توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تجلیل شد.

شناسه خبر 85636