شناسه خبر:86020
1403/6/6 17:12:00

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: روند مبادلات تجاری در مرز پرویزخان پس از مهار آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در سمت کشور عراق به حالت عادی برگشت و در حال انجام است.


علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه اظهار کرد: روند مبادلات تجاری در مرز پرویزخان پس از مهار آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در سمت کشور عراق به حالت عادی برگشت و در حال انجام است.
وی افزود: پس از مهار آتش‌سوزی تانکرهای سوخت در طرف عراقی مرز پرویزخان در غروب روز دوشنبه، فعالیت تجاری مرز پرویزخان به حالت عادی خود بازگشته است و از امروز، سه‌شنبه مصادف با ششم شهریورماه همچون روزهای گذشته در حال انجام است و روند تشریفات گمرکی کالاهای تجاری از سوی کارکنان گمرک پرویزخان بدون وقفه صورت می‌پذیرد.
ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: تجار و بازرگانان می‌توانند کالاهای تجاری خود را همچون روزهای گذشته از مرز پرویزخان به مقصد اقلیم کردستان عراق صادر کنند.
بر اساس گزارش فارس، حادثه آتش‌سوزی تانکرهای سوخت‌رسان عراقی با کمک
ساعت 16 روز گذشته (پنج شهریورماه 1403) با انفجار یک تانکر عراقی به وقوع پیوست و به 14 تانکر دیگر سرایت کرد که با اقدام به موقع مدیرکل و کارکنان گمرک و یگان‌های آتش‌نشانی شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه از بروز تلفات بیشتر جلوگیری شد.
بعد از وقوع حادثه سریعا تانکرهای ترانزیتی که در مسیر آتش‌سوزی قرار داشتند به داخل گمرک پرویزخان و از آنجا به پارکینگ‌های ترانزیتی انتقال و محوطه گمرکی خالی شد.
براساس اعلام روابط عمومی گمرک پرویزخان، رانندگان عراقی که در معرض حادثه‌ای مهیب‌تر قرار داشتند از اقدام سریع و به موقع گمرک پرویزخان قدردانی کرده و اذعان کردند که در صورت نبود مدیریت بحران ابعاد حادثه به مراتب شدیدتر می‌شد.
متأسفانه در این حادثه یک نفر راننده عراقی فوت کرد و تعداد 14 کامیون عراقی دچار حادثه شدند. در این حادثه هیچ راننده ایرانی زخمی نشد.

شناسه خبر 86020


Error
Whoops, looks like something went wrong.