شناسه خبر:86022
1403/6/6 17:14:00

شهردار اراک با بیان اینکه مردم از پروژه‌های ناتمام در اراک گلایه دارند گفت: اراک ظرفیت‌‌های خوبی در بخش سرمایه‌گذاری دارد.


علیرضا محمودی در نشست انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری شهرداری اراک با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری در شهر اراک اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری اراک و مدیریت شهری در این شهر، بهبود و ارتقای مبلمان شهری و زیباسازی سیما و منظر شهری و باتوجه به آلودگی هوای شهر، توسعه فضای سبز این شهر بوده که در این راستا، شهر اراک نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگ با حضور مجریان و پیمانکاران توانمند است و فضا در شهرداری اراک برای ورود هر پیمانکاری که توان کار و اجرا را دارد، وجود دارد.
وی افزود: یکی از پیمانکارانی که در این سال‌ها شاهد اقدامات خوبی داشته قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است که پروژه‌های خوبی در راستای توسعه و پیشرفت اراک به مرحله اجرا درآورده است، البته این قرارگاه امکان ورود به بخش‌های گردشگری را نداشت و نیاز بود شرکت‌های دیگر برای پروژه‌های گردشگری وارد شوند.
محمودی تصریح کرد: ساخت پارک آبی در شهر اراک نیاز به تخصص خاصی دارد و برای ایجاد آن در شهر اراک 6 ماه کار مطالعاتی انجام شده و تلاش ما بر این بوده که بهترین پیمانکاران برای ساخت این پارک آبی در اراک به کار گرفته شوند.
شهردار اراک با اشاره به نارضایتی مردم از زمین ماندن پروژه‌های شهرداری اراک گفت: پروژه‌هایی در شهر اراک وجود دارد که عملیات اجرایی آنها سال‌ها به طول انجامیده و باعث نارضایتی‌هایی شده بنابراین باید طرح‌هایی بنیان‌گذاری شود که قابلیت اجرا داشته باشد.
محمودی بیان کرد: ورود شرکت سرمایه‌گذاری که امروز در اراک حاضر شده، اتفاق عجیبی نیست و باید سرمایه‌گذاران بیشتری در این شهر برای سرمایه‌گذاری ورود کنند، این شرکت، یک شرکت دولتی است و برای اجرای طرح‌های مهمی به کمک شهرداری آمده است که انتظار می‌رود با اجرای آنها شاهد رضایتمندی گسترده از سوی شهروندان باشیم‌.
شهردار اراک با اشاره به زیرساخت‌های سرمایه گذاری در اراک گفت: اراک واجد بهترین شرایط سرمایه‌گذاری به لحاظ چند مولفه از جمله دسترسی مطلوب، زیرساخت‌های قابل توجه در عرصه صنعتی و کشاورزی و هویت‌های تاریخی کمتر دیده شده است‌.
محمودی اضافه کرد: اراک زادگاه و شهر مفاخر، بزرگان و فرهیختگان بسیاری است و باید پروژه‌های خوبی در آن اجرا شود که در راستای توسعه شهری مناسب و درخور نام و بزرگی شهر، در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت سرمایه‌گذاری منعقد شده، چند پروژه‌ عمرانی بویژه گردشگری که تخصص این شرکت است، در این شهر ایجاد می‌شود که تمام ارکان شهرداری به عنوان همکار در کنار این شرکت است.
مدیرعامل شرکت دی هم در ادامه این آیین گفت: شرکت دی از سال 1337 تاسیس و زیر نظر بنیاد مستضعفان است.
مهدی متین‌فرد افزود: یکی از موضوعات این شرکت آبادانی کشور در اقصی نقاط ایران است و هم‌اکنون 15 پروژه بزرگ با 200 هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد.
وی بیان کرد: افتخار است که بتوانیم کارهای خوبی در شهر اراک داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت دی ادامه داد: این شرکت به دنبال آن است که سود حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی را صرف محرومیت زدایی کند.
متین‌فرد اظهار کرد: رسالت و وظیفه اصلی شرکت دی آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی است.
رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک در این آیین گفت: شهر اراک از سنوات گذشته در حوزه کاربری‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی با کمبودهایی مواجه بود و شهروندان در این راستا مطالبات به حقی داشته و دارند.
سیدفرامرز مهاجرانی افزود: یکی از برنامه‌های ویژه و اولویت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر اراک توسعه گردشگری در این شهر است و سیاستی اتخاذ شده تا از پیمانکاران توانمند و دارای اهلیت در این راستا بهره‌گیری شود.
وی بیان کرد: مجموعه منطقه نمونه گردشگری در سال 1385 توسط هیئت وزیران مصوب شد و از سال 85 اقدامات مهمی از جمله طرح مصوب 120 هکتار توسط کمیسیون امور زیربنایی، در این منطقه صورت گرفت.
رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: نخستین پروژه تفاهم‌نامه با شرکت دی، ایجاد پارک آبی مناسب با پارامترها و استانداردهای مناسب طی حداکثر هشت ماه است.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه گفت: شورای ششم خیلی به مردم وعده نداد، اما از ابتدا اعلام کرد که هرچه در توان دارد برای ایجاد تفرجگاه و تفریحگاهی برای شهر به کار می‌گیرد.
داود قربانی افزود: تلاش جهادی صورت گرفت تا تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های گردشگری صورت گیرد.
وی بیان کرد: پارک‌آبی یکی از مطالبات جدی مردم اراک بود که تفاهم‌نامه آن منعقد شد.
گفتنی است، 2 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های گردشگری برای شهر اراک در قالب 10 پروژه بزرگ از جمله پارک آبی اراک بین شهرداری اراک و یک شرکت سرمایه‌گذاری منعقد شد.

شناسه خبر 86022


Error
Whoops, looks like something went wrong.