گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:2448

رژیم غذایی مدیترانه‌ای ابتلا به آلزایمر را به تأخیر می‌اندازد

رژیم غذایی مدیترانه‌ای ابتلا به آلزایمر را به تأخیر می‌اندازد

سپهرغرب، گروه سلامت: طبق آخرین تحقیقات محققان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند آغاز بیماری آلزایمر را تا سال‌ها به تأخیر اندازد.

تحقیقات محققان دانشگاه «ادیت کووان» استرالیا نشان می‌دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شکل قابل‌توجهی میزان تجمع پپتیدهای آمیلوئید بتا مرتبط با اسید آمینه را در مغز کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، تشکیل این پپتیدها با ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. مطالعات قبلی نشان داده‎اند رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل مقادیر بیشتر سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، ماهی و روغن‎ زیتون است، می‌تواند زوال شناختی را کُند نماید.

دکتر «استفانی رینی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‎ای تنها به مدت سه سال می‌تواند تشکیل پپتیدهای آمیلوئید بتا را تا 60 درصد کاهش دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این یافته‌ها به ما نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند آغاز علائم بیماری آلزایمر را تا سال‌ها به تأخیر اندازد.»

به گفته این محقق، «درحالی‌که به نظر می‌رسد تمام ابعاد رژیم غذایی مدیترانه‎ای در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مهم است، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد مصرف میوه بیشترین فایده را دارد.»

ارسال نظر

سوال: کوچک‌ترین عدد زوج؟ 2

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار