شناسه خبر:56490
1401/3/23 08:39:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تا اربعین سال جاری نقاط پرحادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم با بهر‌ه‌برداری از پل بزرگ کیلومتر 56 حذف خواهد شد و پنج کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی نیز تا اربعین 6 خطه می‌شود.

عبدالله بهادری گفت: از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر پنج به طول 840 متر در دست احداث است که حفاری و کف‌برداری آن به پایان رسیده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول ترانشه‌برداری مسیر رفت و برگشت برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

وی افزود: پروژه راهسازی منطقه ماربره با شرایط متفاوتی از نظر زمین‌شناسی مواجه بوده و برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده قرار داد منعقد شده و پیمانکار مشغول عملیات راه سازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: احداث جاده جهت مهار رانش ماربره دو کیلومتر بوده و این قطعه با وجود طول کم پروژه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود اما برای اربعین امسال تلاش خواهد شد تا مانعی برای ترافیک اربعین ایجاد نکند.

بهادری گفت: مسیر بعد از تونل کیلومتر پنج تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به‌صورت چهار خطه آماده خواهد شد و پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ است و قطعاً این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده می‌شود.

وی افزود: 6 کیلومتر باقی مانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح‌آباد نیز تا اربعین به‌صورت بزرگراه تکمیل و به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: تکمیل قطعه هفت کیلومتری برگشت بزرگراه ایلام-مهران در منطقه کنجانچم با توجه به احداث پل‌های زیاد و ادامه عملیات ترانشه‌برداری تا سال آینده ادامه خواهد داشت اما مسیر رفت در این منطقه اصلاح و بهسازی شده و برای ایام اربعین مشکل خاصی به جهت ترافیک نخواهد داشت.

بهادری گفت: 20 کیلومتر از محور ایلام-مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت است و‌ تا اربعین سال جاری نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم نیز با بهره‌برداری از پل بزرگ کیلومتر 56 حذف خواهد شد.

وی در پایان گفت: پنج کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی نیز تا اربعین 6 خطه می‌شود.

شناسه خبر 56490