شناسه خبر:63744
1401/9/23 09:18:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 50 گروه متشکل از 100 نفر از بازرسان این سازمان وظیفه نظارت بر بازار شب یلدای این استان را برعهده دارند.

«علی صفری» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازرسی در سطح بازار با اولویت میوه، تره بار، کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار انجام می‌شود.
وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد کشاورزی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌ها مربوطه انجام می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مانور بازرسی و نظارت از اصناف مرتبط با کالاهایی که تحت نظارت جهاد کشاورزی است با حضور بازرسان از جهادکشاورزی استان، اراک، اصناف و صمت برگزار می‌شود.
صفری با یادآوری ذخیره کالاهای اساسی برای شب یلدا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان اکنون مشکلی وجود ندارد و با توجه به تولید مازاد مرغ نیاز است با افزایش خرید از بروز ضرر و زیان برای مرغداران جلوگیری شود.
وی ادامه داد: در شهرستان اراک بازرسی و نظارت از همه محصولات غذایی و زیرمجموعه جهاد کشاورزی شهرستان اراک در سطح فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها توسط بازرسان انجام می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 124 تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش دهند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

شناسه خبر 63744