شناسه خبر:64199
1401/10/4 10:20:58

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود حماسه 30 مهرماه 57، 16 مهرماه مصادف با شهادت سردار همدانی و ششم دی‌ماه 88، اما آن‌طور که باید در سطح ملی نتواسته‌ایم این حوادث را مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی‌ماه با تأکید بر نقش مردم در خلق این حماسه بزرگ، اظهار کرد: مردم بصیر ایران اسلامی در میدان‌ها و حوادث مختلف هرجا که لازم بوده، به‌خوبی و به‌موقع در عرصه حاضر شدند و نقش خود را ایفا کردند.
وی با بیان اینکه قطعاً در این روز نیز همانند یوم‌الله 13 آبان‌ماه با حضور پُرشور خود مشت محکمی بر دهان بدخواهان انقلاب و کشور خواهند کوبید، گفت: توجه به زمان‌بندی مراسم، طبق برنامه از پیش مشخص‌شده باید مد نظر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: در برنامه‌های مختلف نباید اجازه دهیم وقت مردم گرفته شود و یا به‌خاطر طولانی بودن برنامه خسته شوند.
وی با تأکید بر اینکه در ثبت ملی و رسانه‌ای حوادث و اتفاقات همدان باید تلاش بیشتری صورت گیرد، یادآور شد: با وجود حماسه 30 مهرماه 57، 16 مهرماه مصادف با شهادت سردار همدانی و ششم دی‌ماه 88 و حضور مردم همدان به‌عنوان نخستین استان در حمایت از ولایت و امثال این اتفاقات در تاریخ این دیار، اما آن‌طور که باید در سطح ملی نتواسته‌ایم این حوادث را مطرح کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر لزوم حرکت رسانه‌ای قوی در این عرصه، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیز همدان جزء نخستین استان‌هایی بود که مردم در حمایت از انقلاب و ولایت تجمع بسیار با شکوهی را رقم زدند، اما آن‌طور که باید، به آن پرداخته نشد.
حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز با اشاره به برگزاری جلساتی در ارتباط با برگزاری همایش روز 9 دی‌ماه، گفت: مقرر شد این مراسم هم‌زمان با سراسر کشور در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی (ره) با سخنرانی سردار کوثری برگزار شود.

شناسه خبر 64199