شناسه خبر:64247
1401/10/5 09:20:36

سپهرغرب، گروه خبر: روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، نخستین مرحله از تخصیص تجهیزات ورزشی در بین تعدادی از مساجد همدان به ارزش ریالی 190 میلیون تومان، انجام شد و در آن تعداد 10 تخته تشک تاتامی، برای استفاده جوانان در مساجد و حسینیه‌ها توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه این اقدام توسط خیرین مردمی انجام شده است، اظهار کرد: این تجهیزات ورزشی در اختیار مساجد شهر همدان، برای استفاده جوانان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد که باید بسترهای فرهنگی، ورزشی در شهر را توسعه دهیم، یادآور شد: امروز لازم است که در مسیر افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی برای نسل جوان تلاش کنیم و یکی از این ظرفیت‌ها مساجد و حسینیه‌های در سطح شهر هستند.
امام جمعه همدان افزود: مساجدی که قسمتی از آن، ظرفیت تبدیل به مکان ورزشی دارد، توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مرکز امور رسیدگی به مساجد، شناسایی شده و در حال تجهیز آن با استفاده ظرفیت خیرین هستیم.
وی با بیان اینکه از مجموعه مسئولان استان می‌خواهیم نسبت این مسئله توجه بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر مشکلاتی در کشور ایجاد شد که اگر بستر کار فرهنگی و ورزشی را برای جوانان فراهم می‌کردیم، با خیلی از این آسیب‌ها روبرو نمی‌شدیم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه فراهم کردن بستر ورزش در جامعه، به سلامت فکری جوانان کمک می‌کند، گفت: توجه در این عرصه باعث می‌شود ضمن اینکه در حوزه فرهنگی شاهد اثرگذاری موثر باشیم، با کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز روبرو شویم.
وی با بیان اینکه از مسئولان استان می‌خواهیم ظرفیت‌های ورزشی موجود را احتکار نکنند، یادآور شد: استاندار نیز در این عرصه وعده همراهی دادند و پیگیر این موضوع هستند و لذا امیدواریم بستر کار فرهنگی و ورزشی را در استان برای جوانان شناسایی و فراهم کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان این نکته که شناسایی ظرفیت از ما و اقدام و همراهی با مسئولان، اظهار کرد: این اقدام شروع راه است و باید برای فراهم شدن شرایط و بستر مناسب برای همه جوانان استان، تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم.

شناسه خبر 64247