شناسه خبر:65981
1401/11/23 10:35:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان کنگره بانوان تاثیرگذار استان را بستری برای تجلیل از زنان فعال و موثر و معرفی خدمات آنها به جامعه است.

فاطمه ستاری‌نوید در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان همدان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره تقدیر، بهره‌برداری، حمایت و کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده‌های بانوان بود اظهار کرد: بانوان به عنوان محور خانواده و جامعه هستند و مجموعه امور بانوان استانداری نیز به ارتقا و پیشرفته آن‌ها کمک می‌کند.
وی بیان کرد: این مجموعه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود مشکلات زنان شاغل را پیگیری کرده و از طرح‌های کارآفرینی و کارگاه‌های مهارتی که به صورت فراگیر در دانشگاه‌های سراسر استان اجرا می‌شود، حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه از سازمان‌ها و بخش‌های مختلف نام بانوان تاثیرگذار استان عنوان شد تا برترین‌ها انتخاب و ضمن تقدیر به جامعه معرفی شوند خاطرنشان کرد: نام بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سازندگی استان از طریق دانشگاه‌ها، اداره ارشاد، اداره کار و بانوان کارآفرینی، پارک علم و فناوری و... معرفی شده تا از تعدادی برترین انتخاب کنیم.
وی با بیان اینکه وقتی فراخوان انتخاب بانوان تاثیرگذار استان داده شد، این بانوان از طریق سامانه ثبت‌نام خود را انجام دادند و ارزیابی‌های صورت گرفت گفت: در این کنگره 15 نفر از بانوانی که بیشترین امتیاز را داشتند، تجلیل می‌شوند که سه نفر از آنها به مرحله کشوری راه‌ یافتند.
ستاری‌نوید با اشاره به اینکه 6 نفر از این برگزیدگان از طیف فعالان علمی هستند و تعدادی نیز فعال اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد: در حوزه فعالیت اجتماعی می‌توان به داشتن موسسات خیریه تاثیرگذار در جامعه از سوی بانوان استان اشاره کرد و برخی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر ترک اعتیاد فعالیت داشتند.
وی به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت گفت: امام خمینی(ره) در این خصوص فرمودند «اگر زنان در این نهضت همکاری نمی‌کردند، انقلاب هم پیروز نمی‌شد» و ما در این راستا و به پاس قدردانی از بانوان استان سعی کردیم برنامه درخوری را برای این قشر تاثیرگدار برگزار کنیم.

شناسه خبر 65981