شناسه خبر:73332
1402/6/13 12:37:23
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان مطرح کرد:

اجرای فیبر نوری گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان گفت: اجرای فیبر نوری گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر، اظهار کرد: اجرای فیبر نوری گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری است؛ عملیات اجرای حفاری فیبر نوری که در سال گذشته به‌علت پاره‌ای از مشکلات متوقف شده بود، مجدداً و طی هفته گذشته توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری همدان از سر گرفته شد.

وی اظهار کرد: سیاست دولت محترم صدور 20 میلیون پورت در کل کشور است که در فاز نخست این پروژه در شهرداری همدان به‌منظور اجرای شبکه فیزیکی جهت اتصال مسیر مرکزی به مرکز فیبر مخابرات، میزان 80 کیلومتر حفاری اجرا خواهد شد.

علی‌ضمیر با اشاره به پیشرفت 10 درصدی این پروژه، افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های پیشرفت و توسعه هر کشور است که اجرای فیبر نوری یکی از مهم‌ترین آنها در حوزه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل و ترافیک شهری است که با اتمام این پروژه ضمن اتصال کلیه دوربین‌های نظارتی و ترافیکی سطح شهر همدان، شهروندان می‌توانند از خدمات اینترنت فیبر نوری در منازل و کسب‌وکارها نیز بهره‌مند شوند.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان در پایان افزود: فیبرهای نوری به‌دلیل قابلیتی که در انتقال امواج الکتریکی دارند، تا حد زیادی جایگزین ارتباطات سیمی مسی در شبکه ‌های اصلی جهان شده‌اند.

 

شناسه خبر 73332