شناسه خبر:75862
1402/8/23 11:50:45
مسگریان در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور:

هم‌اندیشی مجمع مشورتی اداره شهرها را بهبود می‌بخشد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح مسئله، هم‌اندیشی و چاره‌جویی در راستای حل مشکلات شهرها، از ویژگی‌های عملکردی مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌های کشور است‌.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در حاشیه مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های خروجی مجمع مشورتی به‌منظور قانون‌گذاری به مراجع ذی‌صلاح پیشنهاد خواهند شد.مسگریان با بیان اینکه امروز کلان‌شهرها به‌تنهایی نمی‌توانند هزینه اداره شهر را بپردازند، گفت: وسعت و جمعیت در کنار مؤلفه‌ای به‌نام مهاجرت به کلان‌شهرها امروز مشکلات متعددی را برای مدیران شهری ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ترافیک را از مشکلات عمده کلان‌شهرها برشمرد و افزود: کیفیت زندگی مردم امروز تحت تأثیر ترافیک قرار گرفته؛ بنابراین باید تا زمان چاره‌جویی دائمی، با مشورت و هم‌اندیشی، راهی موقت برای رفع آن بیابیم. مسگریان عنوان کرد: هم‌اکنون شهر همدان با مشکل ترافیک مواجه است؛ ازاین‌رو تلاش می‌کنیم تا این مشکل تبدیل به بحران نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود مسکن در کلان‌شهرها، گفت: گرانی و کمبود مسکن در شهرهای بزرگ مسئله‌ای است که شورای مشورتی باید درخصوص آن تصمیم واحدی بگیرد؛ تصمیماتی که بدون حمایت دولت به نتیجه نخواهد رسید.

شناسه خبر 75862