شناسه خبر:81572
1403/2/1 18:33:42

امام‌جمعه ایلام گفت: نهادینه شدن فرهنگ کار مهم‌ترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار صبح شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم صهیونیستی تثبیت شد و قدرت بازدارندگی ایجاد کرد و نخستین واکنش رژیم صهیونیستی با چند ریزپرنده مورد تمسخر قرار گرفت.

وی بیان کرد: استان ایلام در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته، در ایام نوروز نیز شاهد برخی مراسماتی بودیم که با فرهنگ کردی ایلامی اصلاً شباهت نداشت.

امام‌جمعه ایلام عنوان کرد: لباس‌ها، آیین‌ها و واژه‌هایی که هم‌اکنون در استان ایلام ترویج داده می‌شود، با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام برای جلوگیری از این فرهنگ‌های وارداتی به استان ورود کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار عنوان کرد: ما در استان ایلام آداب و رسومی داریم که باید احیا شود، این وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.

وی اضافه کرد: در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان ایلام مثل صنایع دستی داریم که این فرهنگ کار در بخش صنایع دستی باید از درون خانواده‌ها شروع شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: فرهنگ اشتغال در استان باید از درون خانواده‌ها شروع شود، بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ما درحال فراموشی است.

وی اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است؛ جوان وقتی بیکار باشد، اسیر فضای مجازی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: دشمن روی مسئله حجاب و عفاف سرمایه‌گذاری می‌کند، دشمن لباس‌هایی ترویج می‌دهد که با آداب و رسوم ما تفاوت دارد، باید جلوی این کار گرفته شود.

امام‌جمعه ایلام عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد، مسئله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ‌سازی است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81572