این رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد
سپهرغرب، گروه سلامت: نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد که دستکاری سطح گلوکز فرد بیمار میتواند یک استراتژی جدید و متفاوت از تلاش برای کشتن مستقیم سلولهای سرطانی باشد.
بر اساس یک مطالعه جدید، رژیم غذایی کتو ممکن است با قطع سوخت قند، نوعی از سرطان ریه را در مسیرهای خود متوقف کند.
رژیم غذایی کتو یک رژیم چربیسوز مشهور است، جایی در بدن که در رگها کتون برای افزایش انرژی تولید میشود. این رژیم نامهای متفاوتی همانند رژیم کتوژنیک، رژیم چربیسوز، رژیم کمکربوهیدرات و غیره دارد.
محققان دانشگاه تگزاس، دالاس دریافتند که این رژیم بهویژه در کنترل سرطان سلول سنگفرشی مؤثر است.
سرطان سلول سنگفرشی از یک نوع سلول بافت پوششی، سلول سنگفرشی است. این سلولها بخش عمدهای از اپیدرم پوست را شامل میشوند و این سرطان یکی از اشکال عمدهای از سرطان پوست است.
محققان میگویند: این یافتهها نشان میدهد که ما میتوانیم به نقطهای برسیم که پزشکان بیماران مبتلا به این نوع سرطان بتوانند ترکیباتی را در مورد رژیم غذایی آنها برای جلوگیری از رشد سرطان توصیه کنند.
جونگ وان، نویسنده اصلی این پژوهش میگوید: دستکاری سطح گلوکز فرد بیمار میتواند یک استراتژی جدید و متفاوت از تلاش برای کشتن مستقیم سلولهای سرطانی باشد.