شناسه خبر:57
1397/6/1 17:00:26

 

 

سپهرغرب، گروه سلامت: مديرکل فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: لوازم آرايشي و بهداشتي بايد از داروخانه‌ها و يا فروشگاه‌هاي مجاز، آن‌هم به شرط داشتن شناسه اصالت کالا خريداري شود.

عبدالعظيم بهفر با تأکيد بر اينکه لوازم آرايشي و بهداشتي را نبايد بدون برچسب اصالت خريداري کرد، گفت: اثرات بد و سمي در کمين زناني است که لوازم آرايشي و بهداشتي را از دست‌فروشان و کنار خيابان‌ها خريداري مي‌کنند.

وي با بيان اينکه فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي که مورد تأييد وزارت بهداشت هستند را بايد از محل‌هاي معتبر مانند داروخانه‌ها يا حداکثر فروشگاه‌هاي مجاز آن‌هم به شرط داشتن شناسه اصالت کالا خريداري کرد، گفت: افراد و به‌خصوص زنان و دختران که خريدار لوازم آرايشي و بهداشتي هستند، حتماً بايد به برچسب فارسي‌نويس اين محصولات نيز دقت کنند تا با مشخصات کالاي خريداري‌شده هم‌خواني داشته باشد.

مديرکل فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: برچسب يا شناسه اصالت کالا نيز اخيراً قابليت استعلام دارد، بنابراين به خريداران توصيه مي‌شود جهت بررسي اصالت کالا حتماً استعلام را انجام دهند و به وجود برچسب کفايت نکنند و پس از استعلام در صورتي که پاسخ مثبت بود، لوازم آرايشي و بهداشتي را خريداري و مصرف کنند.

بهفر با اشاره به اينکه طبيعتاً بيش از نيمي از مصرف‌کنندگان کالاهاي آرايشي و بهداشتي زنان هستند، گفت: فرآورده‌هايي که زنان مصرف مي‌کنند، به دليل اينکه در سلامت نسل آينده کشور نيز مؤثر است، بايد در خريداري آن دقت بيشتري لحاظ شود، به‌هيچ‌عنوان از کنار خيابان‌ها يا دست‌فروشان يا مکان‌هاي پراکنده و فروشگاه‌هاي نامعتبر لوازم آرايشي را خريداري نکنيد، چراکه عوارض و اثرات سمي خود را نشان مي‌دهد و اين مشکلات مي‌تواند حتي به نسل بعد نيز منتقل شود.

 

شناسه خبر 57