شناسه خبر:62478
1401/8/22 00:04:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: با هدف ارتقای سلامت سالمندان و آموزش شیوه زندگی سالم، دانشگاه مجازی سالمندان به راه افتاده است.

علیرضا رستمی‌کیا اظهار کرد: از هفتم مهرماه امسال، هم‌زمان با هفته سالمند، آموزش شیوه زندگی سالم برای سالمندان همدان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها توسط اساتید دانشگاه به سالمندان ارائه می‌شود، تصریح کرد: برگزارکننده اصلی این آموزش‌ها، دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: روزهای پنجشنبه از ساعت 18 تا 18 و 30 دقیقه، سالمندان می‌توانند به‌صورت انفرادی یا همراه با اعضای خانواده، از طریق لینک مربوطه، آموزش‌های دانشگاه مجازی را دریافت کنند.

رستمی‌کیا با اشاره به اینکه بسیاری از سالمندان نسبت به فعالیت دانشگاه مجازی سالمندان و آموزش‌های آن بی‌اطلاع هستند، افزود: پوستر اطلاع‌رسانی این برنامه در ادارات، مراکز بهداشتی و برخی اماکن عمومی و خصوصی توزیع و نصب شده است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه‌بر آموزش‌های مجازی، آموزش‌های حضوری را هم در مراکز خدمات جامع سلامت به سالمندان ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: در این کلاس‌ها حداقل پنج سالمند به مدت 15 دقیقه حضور می‌یابند و آموزش‌های مربوط به شیوه زندگی سالم و ارتقای سلامت جسمی و روانی را دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: براساس هدف‌گذاری انجام‌شده، باید هر مرکز خدمت جامع سلامت سالانه 30 درصد سالمندان را آموزش دهد.

رستمی‌کیا گفت: مهم‌ترین آموزش‌هایی که به سالمندان ارائه می‌شود، شامل پیشگیری از سقوط و عدم تعادل، پیشگیری از ابتلا به سکته‌ها، کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و چاقی است.

وی از غربالگری رایگان برخی بیماری‌ها برای سالمندان خبر داد و افزود: غربالگری دیابت، فشار خون، سلامت روان و افسردگی، خطرسنجی ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی به‌صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

شناسه خبر 62478