گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:655

تاثیر مکمل ویتامین D در افزایش عمر مبتلایان به سرطان سینه

تاثیر مکمل ویتامین D در افزایش عمر مبتلایان به سرطان سینه


سپهرغرب، گروه سلامت: نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند نرخ بقاء بیماران مبتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.
محققان دانشگاه سلطنتی «سرجنز» در ایرلند دریافتند بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌توانند با مصرف ویتامین D طول عمرشان را افزایش دهند.
در این مطالعه 5500 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند و داده‌های بدست آمده از آنها به وضوح نشان داد بیمارانی که بعد از تشخیص بیماری شان مکمل ویتامین D دریافت کرده بودند در مقایسه با سایر بیماران نرخ بقایشان به اندازه 20 درصد افزایش یافته بود. تمامی شرکت کنندگان در رده سنی 50 تا 80 سال قرار داشتند.
«کاتلین بنت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعات قبلی نشان داده بودند که میزان بالا ویتامین D خون با افزایش مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. حال مطالعات ما هم نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند برای زنان مبتلا به سرطان سینه سودمند باشد.»
با این حال محققان تاکید می‌کنند این گروه از بیماران قبل از مصرف این نوع مکمل‌ها با پزشک خود مشورت نمایند.

ارسال نظر

سوال: ماهی بزرگ در اقیانوس؟ koose

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار