شناسه خبر:84126
1403/4/9 14:16:36

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران گوشتی اراک گفت: در طول 3 سال عمر دولت سیزدهم و با دغدغه‌مندی شهیدجمهور، دامداران هیچ نگرانی بابت تامین نهاده‌ مورد نیاز دام‌های خود نداشتند و نهاده‌ها به وفور یافت می‌شد.

علی‌اکبر وحیدی‌فر گفت: دامداران قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در دوره دولت روحانی با چالش‌ها و مشکلات بسیاری در تامین نهاده‌ها مواجه بودند، اما در طول 3 سال عمر دولت سیزدهم و با دغدغه‌مندی شهید جمهور دامداران هیچ نگرانی بابت تامین نهاده‌ مورد نیاز دام‌های خود نداشتند و نهاده‌ها به وفور یافت می‌شد.
وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی برای تامین نهاده دام‌ها در سه سال گذشته صورت گرفت که باعث شد دامداران هیچ نوع نگرانی در خصوص تامین نهاده‌ها نداشته باشند و بتوانند با قیمت مناسب نهاده‌ها را تامین و در اختیار دام‌ها قرار دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران گوشتی اراک بیان کرد: تدابیر اتخاذ شده در دولت سیزدهم موجب شد قیمت نهاده‌ها نسبت به گذشته بهتر شده و بسیاری از بی‌سامانی‌هایی که در گذشته وجود داشت، برطرف شود.
وحیدی‌فر گفت: در دولت دوازدهم هرچه دامداران فریاد می‌زدند که از ما حمایت کنید، اما هیچگاه صدای آنها شنیده نشد و همین مسئله موجب خروج دام‌ها از کشور شد که خسارت اقتصادی بسیاری به کشور وارد کرد و موجب شد به دلیل نبود گوشت در داخل، ارز بسیاری بابت واردات گوشت از کشور خارج شود.
وی با اشاره به عدم اجرای طرح هویت‌گذاری دام گفت: امروز هیچ آماری از وضعیت دام کشور در دسترس نیست و کسانی که می‌گویند آمار داریم دروغ می‌گویند، در این طرح جابجایی دام با کد پستی تعریف می‌شود با کامل شدن آن می‌توان آمار دقیق و طبق آن برنامه دقیق در تولید و مدیریت دام داشته باشیم و نیاز کشور را به موقع تامین و از دامدار نیز حمایت کنیم.
وحیدی‌فر تاکید کرد: هویت‌دار کردن دام‌ها با هدف ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابه جایی کنترل شده دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌ نژاد، کنترل بهداشت دام، اختصاص فرآورده‌های دامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید جدی گرفته شود

شناسه خبر 84126