شناسه خبر:50325
1400/10/6 09:26:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان گفت: 10 محموله قاچاق دام زنده به علت نداشتن گواهی بهداشتی قرنطینه ای در مرز باشماق مریوان توقیف شد.

دکتر کامران زیباکردار اظهار کرد: پس از آگاهی از ورود 10 محموله دام زنده از مبدأ کشور گرجستان از طریق مرز باشماق مریوان، همکاران این اداره به محل عزیمت شدند و در معیت کارشناس دامپزشکی شبکه مریوان مستقر در مرز باشماق نسبت به ارزیابی و بررسی مدارک و مستندات محموله‌ها اقدام شد.

وی افزود: بر اساس بازدید اولیه نماینده دامپزشکی در تطبیق مدارک با وضع موجود (شماره گوش، تعداد دام، شماره خودرو) مشخص شد که 32 رأس دام در چهار خودرو حمل، مازاد بر تعداد موجود در گواهی بهداشتی صادره از دامپزشکی گمرک بیله‌سوار استان اردبیل بود.

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان گفت: با هماهنگی ادارات و مسئولان ضمن شمارش مجدد دام مازاد، این مسئله تأیید و صورت‌جلسه‌ای در این زمینه تنظیم شد و با محموله‌ها با حضور مدیرکل گمرک و نماینده شرکت ترانزیتی حمل‌کننده، تحویل گمرک داده شد.

زیباکردار افزود: با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان مریوان کل محموله به تعداد 392 رأس گوساله تحت عنوان قاچاق تلقی و تحویل اموال تملیکی استان شد.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهم‌ترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به‌شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین‌المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

شناسه خبر 50325