شناسه خبر:62166
1401/8/14 23:20:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: قصه‌گویان همدانی در دومین دوره جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» به رقابت پرداختند که 6 نفر برتر در بخش صحنه‌ای و 6 نفر در بخش دیجیتالی انتخاب و راهی مرحله منطقه‌ای شدند.

عاطفه زارعی بعد از ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» در استان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: این جشنواره در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی درحال برگزاری است که نخستین سطح آن در همدان برگزار شد.

وی افزود: در مرحله استانی 392 نفر در استان همدان آثار خود راه به‌صورت تصویری و دیجیتالی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد 65 نفر شامل 33 نفر در بخش صحنه‌ای و 32 نفر در بخش دیجیتال به‌عنوان آثار حائز شرایط برای شرکت در بخش انتخابات برگزیدگان سطح استانی به مرحله بعدی راه یافتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: مرحله انتخابی برگزیدگان بخش صحنه‌ای سطح استانی با حضور 28 نفر از شرکت‌کنندگان برگزار شد و از این تعداد 6 نفر شامل نسیم ترکاشوند، سمیه مجیدی و سمیه رسولی از اداره کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سیما نوروزی، سپیده و بهنام جهانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و احمد عسگری به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: همچنین هیئت داوران سهیل طاووسی، سارا صالحی، سیده‌لادن هادیئی، طیبه عبدلی مرویلی، فائزه سلیمانی‌ممتاز و داود گلزاری را به‌عنوان نفرات برتر بخش دیجیتالی انتخاب کردند.

زارعی تأکید کرد: داوری مرحله استانی را نوشین بیگلریان نویسنده و کارگردان تئاتر، مزدک مهیمنی نویسنده و کارگردان تئاتر و هاجر بیگی کتابدار و قصه‌گو برتر برعهده داشتند.

شناسه خبر 62166